خودرو

ایمنی و سلامت شغلی در ایران‌خودرو می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها باشد


آنچه دیگران می خوانند:

علیحسین رعیتی فرد در اولین نشست صنعت خودرو در حوزه ایمنی و بهداشت حرفه ای که با موضوع «هم در سلامت، هم در ایمنی متحد» با حضور جمعی از برجسته ترین چهره های علمی و ارشد صنعت خودرو برگزار شد. ایران خودرو میزبان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و مرکز بهداشت غرب تهران بود. وی ادامه داد: اقدامات خوب و ملموسی برای افزایش امنیت در ایران خودرو انجام شده است. این نشان می دهد که ایمنی و سلامت کارکنان چقدر برای مدیران شرکت مهم است.

وی گفت: بر اساس تکلیف وزارت کار باید از سرمایه های انسانی به خوبی محافظت شود تا در محیط کار دچار حادثه نشویم. این حوادث علاوه بر خسارات مالی به سلامت متخصصان نیز آسیب می رساند که جبران و جایگزینی این نیروها را با مشکل مواجه می کند.

رعیتی فرد افزود: در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی در بخش‌های مختلف صنعتی بوده‌ایم و در کنار این توسعه باید برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی برای افزایش امنیت، کاهش تلفات و حفظ نیروی انسانی اجرا شود.

کاهش حوادث صنعتی در ایران خودرو

همچنین معاون توسعه منابع انسانی و نماینده مدیرعامل در امور HSE ایران خودرو نیز با تقدیر از همکاران شاغل در حوزه پیشگیری و کمیته های HSE که متعهد به ایجاد فضای کاری ایمن و سالم برای کارکنان هستند، گفت: “وظیفه اصلی ما حفاظت است.” درباره ایمنی کارکنان است و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اجرای طرح ها و پروژه های مرتبط با ایمنی و سلامت کارکنان در محیط کار را اهمیت می دهد.

علی اکبر مراد عباسی با اشاره به شعار امسال “سلامت و ایمنی در کار” گفت: باید در شرایط تغییر اقلیم از ایمنی و سلامت محیط کار اطمینان حاصل کنیم و فقط به محیط کار و شرایط توجه نکنیم. خارج از محیط کار برای امنیت کارکنان را مطالعه کنید.

وی ادامه داد: تاثیر بلایای طبیعی مانند سیل، خشکسالی، زلزله و انواع آلودگی های زیست محیطی بر سلامت کارکنان و خانواده ها باید به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در راستای ارتقای ایمنی شغلی با حمایت مدیرعامل گروه و با همکاری معاونین و مدیریت های مختلف پروژه های متعددی اجرا شده است که می توان به رباتیک خطوط پرس، کارخانه های رنگ آمیزی، سالن های مونتاژ اشاره کرد. و … برای افزایش ایمنی تجهیزات لازم، تجهیزات حفاظت فردی مناسب در خطوط تولید نصب شد و تجهیزات حفاظت فردی مناسب نیز برای کاهش حوادث در اختیار کارکنان قرار گرفت.

معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو در خصوص جذب نیروهای جوان و جدید اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان در بخش های مختلف این شرکت به دلایل توسعه منابع انسانی بوده ایم امنیت شغلی کارکنان جدید، مناطق پرخطر شناسایی شد، یک مدرسه حرفه ای راه اندازی شد و نیروها در زمینه مدیریت ریسک آموزش دیدند. توانستیم چهار درصد کاهش تصادفات را نسبت به ۱۴۰۱ ثبت کنیم.

لازم به ذکر است، در این جلسه که شنبه گذشته با موضوع «هم در سلامت، متحد در ایمنی» برگزار شد، شرکت ایران خودرو و معاونت تامین، تولید و توسعه محصول و معاونان و سرپرستان مورد توجه قرار گرفت. با حضور در سالن کنفرانس جلسات مدیران این شرکت برگزار شد، دستاوردهای حوزه ایمنی و بهداشت کار و آخرین اقدامات معاونت توسعه منابع انسانی (پیشگیری، درمان و مدیریت رفاه ایران خودرو) به نمایش گذاشته شد.

در این جلسه همچنین نمایندگان تعدادی از شرکت های خودروسازی داخلی، مدیران ارشد و کارشناسان شرکت ایران خودرو و نمایندگان شرکت های تابعه و پیمانکاران به همراه اساتید و نوآوران حضور داشتند تا آخرین دستاوردها در حوزه مشاغل مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. ایمنی و سلامتی

همچنین پوستر مشترک شرکت ایران خودرو و وزارت کار به شعار سال سازمان جهانی کار به عنوان نماد پایبندی ایران به تاثیر تغییرات آب و هوایی بر ایمنی و سلامت کارکنان رونمایی شد.

در حاشیه این نشست نمایشگاهی از دستاوردهای کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه بهداشت و ایمنی کار برپا شد و در پایان با اهدای تندیس و لوح از مشارکت کلیه کارکنان در حوزه بهداشت حرفه ای تقدیر شد. و ایمنی در اجرای پروژه های پایدار و کمیته های HSE پیشرو اعطا شد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا