خودرو

ایمن ترین خودرو ساخت داخل در آستانه ورود به بازار/ عرضه ۱۰ هزار دستگاه ری را در سال جاری


آنچه دیگران می خوانند:

مهدی رادمنش در نشست خبری درباره خودروی رایا گفت: طراحی این خودرو مطابق با استانداردهای امروزی است و با تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و در نسخه مناسب عرضه می شود. نرخ ساخت داخلی این محصول در حال حاضر حدود ۶۸ درصد است که با ادامه تولید انبوه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به مشخصات فنی خودرو ریرا تصریح کرد: این محصول دارای موتور EF7P TC با حجم ۱۶۴۵ سی سی و قدرت ۱۶۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر و دارای ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

Radmanesh gab an, dass es sich bei den Hinter- und Vorderbremsen dieses Autos um Scheibenbremsen handelt und dass es in der ersten Version über vier Airbags verfügt, die in den nächsten Versionen verstärkt werden, und sagte: Das elektrische Lenkrad dieses Produkts kann in vier Richtungen استخدام شدن. همچنین در این خودرو دکمه های کنترلی روی فرمان و سیستم تهویه اتوماتیک وجود دارد.

وی افزود: آینه های الکتروکرومیک و آینه های برقی تاشو، شیشه های ضد گیره و برقی، شیشه های عقب خورشیدی و رنگی، مه شکن، چراغ های استقبال و … از دیگر ویژگی های این محصول است. رایرا از نظر تجهیزات در مقایسه با رقبای خود کسری ندارد و مجهزترین خودروی داخلی است.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه فضای داخلی این خودرو کاملا جدید و مطابق با خودروهای لوکس دنیا طراحی شده و دارای طراحی چند وجهی است، خاطرنشان کرد: مانیتور یکپارچه با نمایشگر آمپلی فایر جلو و امکانات رفاهی فراوان برای آن. . محصول تعبیه شده است. فضای داخلی خودرو نیز نورگیر بوده و مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود رنگ آن را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پیشرانه که یکی از مزیت های بزرگ این محصول است، موتور توربوشارژ EFP برای رایا ساخته شده است. وی گفت: موتور EF7TC در خودرو ایران وجود داشت و در محصولات گنجانده شد. اما برای خودرویی با این مشخصات به قدرت و گشتاور بیشتری نیاز داشتیم. با توجه به استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت، نیاز به کاهش مصرف سوخت نیز داشتیم، به همین دلیل موتور جدید با تلاش IPCO ساخته شد.

رادمنش افزود: یکی از ویژگی های این محصول کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه است که باعث کاهش مصرف سوخت می شود. این موتور که به خودرو شتاب بالایی می دهد در آینده می تواند استاندارد یورو ۶ را نیز داشته باشد.

شبکه برق و الکترونیک ایران خودرو

به گفته وی یکی دیگر از ویژگی های خاص RERA استفاده از شبکه برق و الکترونیک انحصاری ایران خودرو است که برای اولین بار در کشور توسعه یافته است. در این پروژه کار به شرکت دانش بنیان جتکو سپرده شد و توانست سخت افزار و نرم افزار BCM به نام IKBCM را برای این محصول توسعه دهد که قرار است در خودروهای دنا یاوانیم، ریرا و تارا با موتورهای سه سیلندر از این محصول استفاده شود. شبکه و در آینده این شبکه برای محصولات دیگر نیز گسترش خواهد یافت.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های خاص این محصول ماژول اتصال به شبکه خودرو است که برای اولین بار در ایران محقق شد. این ماژول حاصل همکاری دانش بیانیان تام ایران خودرو و جهاد دانشگاهی شریف است.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این تجهیزات نیازمند زیرساخت هایی هستیم که با همکاری هلال احمر در حال ایجاد است، گفت: بر این اساس در صورت بروز حادثه، مسافران تنها با یک فشار دادن به اپراتور متصل می شوند. یک دکمه. .

رادمنش خاطرنشان کرد: یکی از نرم افزارهای انحصاری توسعه یافته در این محصول به خریداران این محصول کمک می کند تا با نصب آن به صورت آنلاین از وضعیت خودرو و امکاناتی مانند اطلاع از موقعیت خودرو، دسترسی به پشتیبانی خودرو و … مطلع شوند. به شما این امکان را می دهد که محصول را از راه دور تشخیص دهید. علاوه بر این در نرم افزار این خودرو یک کامپیوتر سواری در نظر گرفته شده است و به طور کلی پس از اتصال به اینترنت تعدادی عملکرد به این محصول اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه خودروی متصل در محصول ررا در دو حوزه مخابرات دوربرد و کوتاه برد فعال است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، گفت: در آینده خودرو به خودروهای اطراف متصل می شود و ما همچنین می توانیم سیستم ناوبری را توسعه دهیم که این ترتیبات و مقدمات نیز برای آن انجام شده است.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تصریح کرد: IKP2 یک پلتفرم جدید است و به همین دلیل خط تولید کامل بدنه این محصول را ایجاد کرده ایم که می تواند هم نسخه بنزینی و هم برقی و شرکت ایران خودرو تام را تولید کند. نیز مسئول این فرآیند بوده است.

وی افزود: برای تولید این محصول هزار تن قالب در داخل کشور و یک هزار و ۲۳۰ تن قالب در خارج از کشور توسط آیکید و شرکت های تابعه آن سفارش داده شد.

رادمنش با بیان اینکه خطوط رنگ خودرو نیز برای تولید رایرا اصلاح شد و خط مونتاژ و تکمیل کامل آن توسعه یافت، اظهار داشت: تجهیزات تست نهایی خط رایرا نیز ابتدا توسط شرکت دانش بنیان جهاد دانشگاهی شریف ساخته شد. که زوایای قابل تنظیم چرخ و چراغ را توسعه داده است، این عمل نیز به خوبی انجام و نصب شده است و به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ما آماده تولید انبوه هستیم

اشاره کرد بهمن ماه گذشته ما وارد فاز آفلاین محصول ری شدیم و اکنون آماده شروع تولید انبوه هستیم. از ابتدای تولید این محصول، سیستم برنامه ریزی یکپارچه تولید اجرا شد. برنامه ریزی جامع قطعات و مواد از ابتدا در پروژه اجرا و سیستم جدید کیت و لجستیک در خط مونتاژ که پیشرفته ترین تکنولوژی تولید و صنعتی سازی در دنیا محسوب می شود و در خطوط تولید رایرا مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا شده است.

معاون تحقیق، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز خط تولید RERA استفاده از تپانچه MFDC است، یادآور شد: این سلاح برای اولین بار در خط تولید بدنه محصولات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این اسلحه ها آخرین تکنولوژی اسلحه های تولید بدنه هستند که قابلیت کنترل پارامترها را دارند. با استفاده از آنها کیفیت جوش محصولات به میزان قابل توجهی بهبود یافته و مصرف برق نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ کار آزمایشی بر روی خودروی رایا انجام شد که همگی با نتیجه مثبت گذرانده شدند، گفت: با توجه به دو مرحله تست تصادف روی این خودرو می توان به قاطعیت گفت که ری رای ایمن ترین خودروی کشور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا