ترندهای روز

ایموجی‌هایی که اروپاییان در پیام‌ها و کامنت‌هایشان استفاده نمی‌کنند؛ چرا؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

استفاده از برخی شکلک‌ها به نام «ایموجی» توسط کاربران در مسیر ارتباطات جهانی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. مطالعات نشان داده است که برخی از آنها در خطر انقراض قرار دارند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

ایموجی های «دودو»، «بز کوهی» و «امید» از جمله ایموجی هایی هستند که تقریباً استفاده از آنها در دنیا متوقف شده و به عبارتی منقرض شده اند. حال بررسی های شرکت آمریکایی Superside نشان داده است که به زودی برخی از ایموجی های دیگر نیز به این گروه خواهند پیوست.

در واقع در جریان تحقیقات این شرکت، استفاده از ۱۰۰ ایموجی برتر دنیا با کمک نرم افزار Keyword Tool مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

این تحقیق نشان داد که استفاده از ۱۴ ایموجی در سراسر جهان در حال کاهش است و ایموجی “OK” (👌) در بالای صفحه قرار دارد. از سال ۲۰۱۳، میزان استفاده از این ایموجی ۶۶ مکان کاهش یافته است.

ایموجی “😳” که نماد شرم و خجالت است در رتبه دوم و ایموجی “🙌” که در واقع فردی است که هر دو دست خود را به نشانه خوشحالی بالا می برد، با کمترین میزان استفاده در رتبه سوم قرار دارد. .

شکلک شکلک “😏” در ایالات متحده، بریتانیا و اسلواکی کمتر از سایر کشورها استفاده می شود و به عنوان پرخطرترین شکلک در این کشورها رتبه بندی می شود.

در سراسر اروپا، به خصوص در فرانسه و آلمان، ایموجی جیغ (😱) کمترین محبوبیت را پیدا کرده است و کم کم در حال ناپدید شدن است. میزان استفاده از این ایموجی ۴۷ درصد کاهش یافته است.

در ایرلند، یونان، ایسلند و جمهوری چک، استفاده از ایموجی «OK» (👌) رو به کاهش است.

دلیل کاهش استفاده از این ایموجی ها چیست؟

دلیل اول طراحی ایموجی های جدیدتر است و دلیل دیگر این است که برخی از گروه هایی که در شبکه های مجازی نفرت پراکنی می کنند، برخی از ایموجی ها را به محتوای خود اضافه کردند و به همین دلیل استفاده از آن ایموجی ها به تدریج کاهش یافت.

به عنوان مثال، ایموجی های کیسه پول با محتوای ضد یهودی و ایموجی های «OK» با محتوایی در مورد برتری سفید منتشر کردند.

قبل از این نظرسنجی توسط موسسه آنلاین آلمانی Statista در سال ۲۰۲۳، از هر ده مرد یک نفر و از هر بیست زن یک نفر گفته بودند که هرگز از ایموجی استفاده نمی کنند.

نظرسنجی YouGov همچنین نشان داد که استفاده از ایموجی ها با افزایش سن کاهش می یابد. به طوری که ۱۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال اعلام کردند که هرگز از ایموجی استفاده نکرده اند. این رقم در میان پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۴۴ ساله تنها ۳ درصد بود.

نسل Z نیز برخی از ایموجی‌ها را بسیار قدیمی می‌داند و یا عمدتاً جذب ایموجی‌های جدیدتر می‌شود یا به طور کلی از آنها اجتناب می‌کند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا