اخبار اقتصاد ایران

اینترنت رسماً ۳۰ درصد گران شد | وعده افزایش 30 درصدی میانگین سرعت در 6 ماه آینده

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسما از افزایش ۳۰ درصدی تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی خبر داد و افزود: روز گذشته مدیران عامل اپراتورهای ارتباطی در رگولاتوری حاضر شدند و سازمان تنظیم مقررات پس از تعهد به افزایش کیفیت خدمات خود موافقت کرد. تعرفه ها را اصلاح کنید

ایران تحلیل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: روز گذشته مدیران عامل اپراتورهای ارتباطی در رگولاتوری حاضر شدند و سازمان تنظیم مقررات پس از تعهد برای افزایش کیفیت خدمات خود، با اصلاح تعرفه ها موافقت کرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده پس از جلسه دیروز اپراتورها در تنظیم مقررات و پذیرش تعهدات مربوط به افزایش کیفیت شبکه توسط آنها، مقرر شد تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بودند که اصلاحیه نرخ اینترنت تنها در صورتی تصویب می شود که اپراتورها نسبت به افزایش کیفیت شبکه متعهد شوند.

بر این اساس مدیران عامل اپراتورها شب گذشته با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایط رگولاتوری را پذیرفتند که برخی از این شرایط به شرح زیر است:

۱. افزایش سایت های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۲- افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳.

۳- افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده

همچنین همانطور که قبلا اعلام شده بود این تعهدات به صورت الحاقی به پروانه فعالیت آنها اضافه می شود و در صورت عدم انجام تعهدات در موعد مقرر جریمه ای برای آنها در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا