ترندهای روز

اینستاگرام از اردیبهشت‌ماه روی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی برچسب می‌گذارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

متا مدتی پیش اعلام کرد که محتوای آپلود شده در اینستاگرام، فیسبوک و توییتر در صورتی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده باشد، برچسب گذاری می شود. اکنون این شرکت در حال به روز رسانی خط مشی خود در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و از ماه می (اردیبهشت ماه) آنها را با برچسب “Made with AI” علامت گذاری می کند. این سیاست برای محتوای اینستاگرام، فیسبوک و توییتر اعمال می شود.

طبق اعلام رسمی متا، این شرکت با اذعان به اینکه سیاست فعلی آن بسیار محدود است، می‌گوید طیف وسیع‌تری از محتوای هوش مصنوعی از جمله ویدیو، صدا و عکس را برچسب‌گذاری خواهد کرد. این برچسب‌ها یا توسط خود کاربر اضافه می‌شوند یا متا این نوع محتوا را با استفاده از شاخص‌های استاندارد هوش مصنوعی در صنعت شناسایی می‌کند. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد سیستم تشخیص خود ارائه نکرد.

برچسب گذاری محتوای هوش مصنوعی توسط متا

سیاست هیئت نظارت متا در مورد هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ ایجاد شد. این خط مشی قدیمی فقط از انتشار ویدیوهای دستکاری شده با هوش مصنوعی، به ویژه آنهایی که توسط دیپ فیک ایجاد می شوند، جلوگیری می کند. اما این سیاست محتوایی را که به تازگی توسط هوش مصنوعی تولید شده است را پوشش نمی دهد.

متا می گوید که در چهار سال گذشته و به خصوص در سال ۲۰۲۳، کاربران انواع دیگری از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی مانند صدا و عکس را ایجاد کرده اند و البته این فناوری نیز به سرعت در حال پیشرفت است. به همین دلیل است که به روز رسانی سیاست ۲۰۲۰ مهم است.

متا در سیاست جدید به جای حذف محتویات مختلف هوش مصنوعی، قصد دارد با افزودن برچسب به آنها، زمینه جدیدی را برای انتشار این مطالب پرطرفدار فراهم کند. البته مطالب با موضوعات غیرقانونی مانند آزار و اذیت و ممنوعیت رای دادن همچنان حذف خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا