فناوری

اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایسنا: به گفته وزیر زیرساخت ترکیه، پس از موافقت اینستاگرام برای همکاری با مسئولان برای رفع نگرانی های دولت این کشور، این شبکه اجتماعی فیلتر نشده است.

شامگاه شنبه، ۲۰ مرداد، دولت ترکیه اعلام کرد که دسترسی بدون فیلتر به شبکه اجتماعی اینستاگرام را پس از “این شرکت موافقت کرد تا با مقامات برای رفع نگرانی های دولت همکاری کند”.

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: در پی گفتگوهای ما با مقامات اینستاگرام و قول آنها برای همکاری در رفع نیازهای ما در مورد مشکلات مربوط به سانسور اعمال شده، محدودیت دسترسی برخی از آنها را حذف کردیم. کاربران

وی گفت: دستاوردهای قابل توجهی در افزایش امنیت در فضای دیجیتال در ترکیه، رعایت قوانین، حمایت از حقوق کاربران و توسعه مکانیزم بازرسی عادلانه حاصل شده است.

اورال اوغلو افزود: متا، شرکت مادر اینستاگرام، موافقت کرده است که قوانین ترکیه را رعایت کند و از حذف کارآمد پست‌ها و مطالب در صورتی که حاوی عناصر جنایات خاص یا «تبلیغات تروریستی» باشد، اطمینان حاصل کند.

در روز دوازدهم مرداد و در پی محکومیت سیاست شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط یکی از مقامات دولتی ترکیه به دلیل “ممانعت فعال” از انتشار پیام تسلیت شهروندان در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این شبکه اجتماعی از دسترس خارج شد. در این کشور

یک مقام نظارتی بدون ارائه جزئیات گفت: در ۲ اوت (۱۲ مرداد) با تصمیم اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه دسترسی به وب سایت instagram.com مسدود شد.

در ۳۱ ژوئیه، «فخرالدین آلتون»، مدیر اداره ارتباطات دولت ترکیه، اینستاگرام را به دلیل مسدود کردن فعال کاربرانی که پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، پیام‌های تسلیت ارسال می‌کردند، محکوم کرد. حماس) توسط رژیم صهیونیستی در تهران. انجام داد

در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی را به دلیل ممانعت از انتقاد از رژیم صهیونیستی به «فاشیسم دیجیتال» متهم کرد. اردوغان گفت: آنها حتی یک جمله ساده در انتقاد از رژیم صهیونیستی را توهین می دانند، ما با فاشیسم دیجیتال مواجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا