ترندهای روز

اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی برای محافظت از کاربران نوجوان معرفی کرد؛ محدودکردن تعاملات ناخواسته

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اینستاگرام برای مبارزه با آزار و اذیت در پلتفرم خود، دامنه ابزار Limits خود را به طور خاص برای نوجوانان گسترش داده و تغییراتی را اضافه کرده است تا به کاربران نوجوان اجازه دهد تا تعاملات ناخواسته با دیگران را محدود کنند.

بر اساس گزارش TechCrunch، زمانی که ویژگی جدید برای همه کاربران فعال شود، نوجوانان فقط می‌توانند نظرات، پیام‌ها، پاسخ‌ها به داستان‌ها، برچسب‌ها و اشاره‌های گروه دوستان نزدیک خود و تعاملات سایر حساب‌ها را برای آن‌ها ببینند. بی صدا خواهد شد.

در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام پس از آزار و اذیت فوتبالیست های انگلیس پس از باخت در فینال یورو ۲۰۲۰ به ایتالیا، آزمایش ویژگی Limits را آغاز کرد.

این ویژگی اکنون برای نوجوانان تنظیم شده است تا به طور پیش فرض گروه «دوستان نزدیک» را ایران تحلیل کنند. در این شرایط، کاربرانی که بخشی از دوستان نزدیک خود نیستند، همچنان می‌توانند با نوجوانان تعامل داشته باشند، اما فعالیت آنها بی‌صدا است و در فید برنامه نشان داده نمی‌شود.

علاوه بر این، نوجوانان همچنین می توانند تعامل خود را با دنبال کنندگان جدید محدود کنند.

محدود کردن فعالیت سایر کاربران اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های جدید اینستاگرام مربوط به امکان محدودکردن افراد یا “Restrict” است. با وجود این ویژگی، نیازی به مسدود کردن حساب های کاربری اینستاگرام برای محدود کردن تعاملات آنها نیست. اینستاگرام تمام نظرات اکانت های محدود شده را برای شما مخفی می کند و نمی توانند شما را تگ یا منشن کنند.

متا در چند سال گذشته به دلیل تأثیر منفی اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان، درگیر پرونده های قضایی مختلفی بوده است. اخیراً شهردار نیویورک یوتیوب، تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ چت را متهم کرده است که «سلامت روان فرزندانمان را به خطر می اندازند، اعتیاد را ترویج می کنند و رفتارهای ناایمن را تشویق می کنند». همچنین سال گذشته سناتورهای آمریکایی در این نشست درباره امنیت آنلاین کودکان به مارک زاکربرگ گفتند که دست شبکه های اجتماعی به خون آغشته است.

ویژگی های جدید وضعیت ها

در سال ۲۰۲۲، اینستاگرام ویژگی Notes را راه اندازی کرد تا کاربران بتوانند وضعیت خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. اکنون یک ویژگی جدید به نام Note Prompts اضافه شده است که ویژگی های بیشتری را به وضعیت ها اضافه می کند.

ویژگی Note Prompts به کاربران اجازه می دهد سوالاتی مانند “چه بخورم؟” را وارد کنند. یا “چه کسی این آخر هفته در شهر X خواهد بود؟” با دیگران به اشتراک بگذارید سپس، دوستان شما می توانند به آنها پاسخ دهند. علاوه بر این، اکنون می توانید مستقیماً یکی از دوستان خود را در استاتوس ها ذکر کنید و با اضافه شدن Note Likes، می توانید با دو بار ضربه زدن روی آن یادداشت را لایک کنید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا