فناوری

اینقدر به امیرمحمد متولد اردبیل فشار نیاورید!

امیرمحمد پسر نوجوان اینستاگرامی است که با عبارت «واگیه یا ککه» شناخته می شود.

به گزارش فرهیختگان، بخشی از مطلب منتشر شده در این روزنامه درباره حواشی امیرمحمد اردبیلی پس از حضور در تلویزیون:

امیرمحمد همان پسر نوجوان اینستاگرامی که با جمله «واگیه یا کیکه» به شهرت رسید به تلویزیون آمد و از خودش و کارهای اینستاگرامش گفت و حتی به درآمد بالایش از اینستاگرام اشاره کرد. هیچ کس برایش مهم نبود که قرار است چه بلایی سرش بیاید. درست بعد از دعوت امیرمحمد تا این لحظه بسیاری از فعالان فرهنگی از دست خالی تلویزیون برای دعوت از مهمان صحبت می کردند. برخی هم نوشتند که اوضاع آنقدر به هم ریخته و پیچیده است که تلویزیون از اینستاگرام فیلتر شده مهمان خود را می گیرد.

عده ای هم گفتند که او الگوی مناسبی برای سن و سالش نیست و این کار تلویزیونی باعث می شود تا همسالان امیرمحمد به جای توجه به درس و تکالیفشان به دنبال تولید محتوای بیهوده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشند تا بتوانند کسب درآمد کنند. به نظر می رسد درآمد به آنها علاقه نشان می دهد.

اما آنچه در این چند روز مغفول مانده فشار روحی و روانی است که بعد از شب یلدا به این جوان با استعداد اردبیلی وارد شده است. در این چند روز هنرمندان زیادی علیه امیرمحمد موضع گرفته و حتی از این اقدام تلویزیونی انتقاد کردند. برخی دعوت او را به سخره گرفته اند. به گونه ای که به طور قطع می توان گفت فضای اینستاگرامی که امیرمحمد در آن راست یا نادرست است و زمانی او را به شهرت رسانده و پشتوانه حرف هایش دست به دست می شود، در آخر به طور کامل به فضا تبدیل شده است. چند روز. در برابر او

عکس و فیلم او مدام در این صفحات منتشر می شود و مطالبی علیه این نوجوان منتشر می شود. وقتی امیرمحمد را دعوت کردی به این قسمت از زندگیت فکر کردی؟ آیا این نوجوان با استعداد که این روزها در فصل امتحانات خود به سر می برد، می تواند چنین فشار و هجمه ای را در فضای رسانه ای کشور تحمل کند؟ آیا او از بلوغ فکری و روانی برای تحمل این فشارها برخوردار است؟ به گفته کارکنان مدرسه و اطرافیان او دانش آموز ممتازی است. آیا این دانش آموز ممتاز از آنچه این روزها علیه او شکل گرفته ضربه روحی نخواهد دید؟ او این روزها ستاره تلویزیون شده است.

وقتی کارشناسان فرهنگی و رسانه ای می خواهند ضعف تلویزیون را در برنامه سازی شب یلدا نشان دهند از دعوت امیرمحمد استفاده می کنند. این موضوع با آینده این نوجوان چه خواهد کرد؟ فقط اومده یه قسمت از آنتن تلویزیون رو پر کنه؟ آیا کسی اطلاعی از وضعیت این پسر اینستاگرامی دارد که در مدت کوتاهی در شبکه به شهرت رسید و در مدت کوتاهی این حجم از مطالب علیه او منتشر شده است؟ اینها همه سوالاتی است که باید پاسخ آنها را کسانی که یک روز از کچلیک و روز دیگر امیرمحمدس برای پرکردن آنتن خود استفاده می کنند، پاسخ دهند.

این یادداشت ربطی به فیلترینگ اینستاگرام ندارد و با اینکه این اینستاگرام فیلتر شده مهمان و دعوت کننده است، اما ربطی به ضعف برنامه سازی تلویزیون ندارد. همه چیز به این خلاصه می‌شود که وقتی نوجوانی را در این سن حساس و در چنین زمان شلوغی دعوت می‌کنید و از او سؤالات ناپخته‌ای می‌پرسید که حتی ناپخته‌تر پاسخ می‌دهد، آیا به آینده و فشار و حمله‌ای که می‌رود فکر می‌کنید؟ روبرو شدن؟ آیا توجه کرده اید؟ یا جواب برای او یک خط است؟ وجود دارد؟

که “ما به آن فکر نکردیم!” آیا کسی هست که آنقدر مسئولیت اجتماعی را بر دوش خود احساس کند که مسئولیت اتفاقاتی را که بر روح و روان این پسر اردبیلی در حساس ترین دوران زندگی اش افتاده، بر عهده او باشد؟ و انتقاداتش تاثیری نداشته است؟ لطفا این هنجارهای اجتماعی را برای سایر برنامه هایی که قرار است ساخته شود یا مهمانانی که قرار است در آستانه عید و تحویل سال کمتر از سه ماه دیگر آنتن رسانه ملی را پر کنند، در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا