اخبار بورس

اینوستوران؛ روش تامین مالی جدید در بازار سرمایه

مدیر پلتفرم تامین مالی جمعی اینوستوران گفت:

مدیر پلتفرم تامین مالی جمعی اینوستوران گفت: بستر سرمایه گذاری جمعی یک سرمایه گذاری جمعی است. این یک موضوع جدید در ایران است. روشی نوین و مبتکرانه تامین مالی در بازار سرمایه محسوب می شود.

محمدمهدی سالاری مدیر پلتفرم تامین مالی جمعی اینوستوران در گفتگو با افق میهنوی به اینوستوران گفت: بستر اینوستوران تامین مالی جمعی است. این یک موضوع جدید در ایران است. روشی نوین و مبتکرانه تامین مالی در بازار سرمایه محسوب می شود. این پلتفرم متعلق به گروه مالی پاسارگاد می باشد. ما از سال گذشته فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردیم. در حال حاضر ۱۲ شرکت را با مبلغی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تامین مالی کرده ایم. از طریق سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در پروژه های مختلفی که نیاز به سرمایه در گردش دارند سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام گروه مالی پاسارگاد، تلاش می کنیم زودتر به شرکت ها کمک مالی کنیم از سوی دیگر فرصت هایی را برای افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه تولید و اقتصاد مولد شناسایی کرده و با ارزیابی پروژه ها فرصت های سرمایه گذاری را فراهم می کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: اقبال از بازار سرمایه کنار رفته است. مردم ترجیح می دهند در بازارهای موازی یا بانک ها سرمایه گذاری کنند. در تامین مالی جمعی، فرصت هایی را شناسایی می کنیم که تا حد امکان کم خطر هستند. ما سعی می کنیم از گارانتی های مختلف استفاده کنیم. بسیاری از پروژه های ما مشمول تعهدات پرداختی و ضمانت نامه بانکی هستند. از طرفی با توجه به حساسیت گروه فاینانس پاسارگاد نسبت به پروژه ها، سعی در تایید و اعتبارسنجی پروژه ها داریم. ما فرصت ایجاد شده برای سرمایه گذاران را تا حد امکان کم ریسک می کنیم. معافیت مالیاتی این طرح مزیت این سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی می توانند با سرمایه گذاری در پروژه ها از معافیت مالیاتی بهره مند شوند. در این سایت اصل مبلغ توسط بانک یا موسسات مالی تضمین شده است و سرمایه گذاران می توانند خیالشان راحت باشد. اگر انتظار می رود طرح ها شکست بخورد، سرمایه خود را پس خواهند گرفت.

سالاری افزود: نرخ تامین مالی جمعی بسیار کمتر از تسهیلات بانکی است. مزیت دیگری که ما به سرمایه گذاران ارائه می دهیم، تنوع دارایی ها است. نکته دیگر این است که سرمایه گذاران می توانند در مدت زمان کوتاه تری سرمایه دریافت کنند.

مدیر پلتفرم تامین مالی جمعی اینوستوران گفت: اینوستوران جذابیت هایی برای سرمایه گذاران دارد و نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

وی درباره هدف از شرکت در نمایشگاه امسال گفت: هدف اصلی ما ایجاد بازار جدیدی به نام تامین مالی جمعی بود. تا سال گذشته این بازار ناشناخته بود. اکنون زمان شکوفایی است. بسیاری از سرمایه گذاران و سرمایه گذاران علاقه نشان دادند. هدف ما معرفی این بازار به سرمایه گذاران است. از سوی دیگر باید اعتماد عمومی ایجاد شود. اتفاقات بازار سرمایه باعث شده تا مردم تمایل چندانی به حضور در این بازارها نداشته باشند. ما می خواهیم با معرفی این بازارها و معرفی روش جدید تامین مالی و اعتبار آن اعتماد مردم را جلب کنند. نمایشگاه نقطه شروع خوبی است و از طریق نمایشگاه مردم را در مورد این موضوع آگاه خواهیم کرد. با حمایت گروه مالی پاسارگاد و بانک پاسارگاد، سرمایه گذاران می توانند سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشند و سرمایه گذاران می توانند سرمایه مورد نیاز را در مدت زمان کوتاهی در کشور دریافت و تولید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا