ترندهای روز

این استان‌ها منتظر بارش شدید باران باشند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی از بارش شدید باران و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

این استان ها باید منتظر بارش شدید باران باشند

صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای امروز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه گفت: در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز به ویژه در مازندران، سمنان، برخی از مناطق خراسان شمالی و گلستان، ارتفاعات غرب و جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و در شرق فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: جمعه ۲۲ تیر ماه ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز در مازندران، ارتفاعات شمالی استان البرز و تهران، برخی نقاط مازندران، گلستان و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، از سوی دیگر ارتفاعات شمال کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و شرق فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود. در برخی از این نقاط بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی افزود: کاهش نسبی دما در سواحل شمالی شمال شرق دامنه های جنوبی البرز رخ می دهد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی ابتدای هفته آینده نیز اظهار داشت: ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور روز شنبه ۲۳ تیر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ تیر در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده پیش بینی می شود و در اکثر نقاط کشور جوی آرام حاکم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: روز جمعه ۲۲ تیر آسمان تهران در ماه صاف تا کمی ابری و غبارآلود و بعد از ظهر با باد و گرد و خاک همراه است. همچنین در روز شنبه ۲۳ تیر ماه، آسمان صاف تا کمی ابری و غبارآلود و در بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: اهواز با حداکثر دمای ۵۱ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان در ۲۴ ساعت آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا