فرهنگ و هنر

این افراد منتظر باشند | سود سهام عدالت واریز شد

بر اساس اعلام رئیس سازمان بورس، پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت از امروز آغاز شده و تا ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت. مبلغ پرداختی بین ۴۴۶ تا ۹۰۶ هزار تومان است.


ایران تحلیلی –

مجید عشقی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ شرکت های سرمایه دار طی دو مرحله به حساب صاحبان سهام واریز می شود. .

وی افزود: از صبح امروز واریز فاز دوم سود سهام عدالت به حساب ۴۴ میلیون نفر از سهامداران عدالت آغاز شده که تا بعدازظهر فردا ادامه دارد. شرکت سپرده گذاری مرکزی روز چهارشنبه اطلاعات سهامداران را به بانک های عامل ارسال کرد تا فرآیند واریز سود از امروز عملیاتی شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: میزان سود پرداختی با توجه به سبد سهام هر سهامدار متفاوت خواهد بود. میلیون تومان سود ۹۰۶ هزار تومانی دریافت می کند.

عشقی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند و این سازمان تا پس از آن اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد. شرکت وجوه را تامین می کند. سرمایه گذاران، مابقی سود باید به حساب سهامداران واریز شود.

وی درباره واریز سود سهام عدالت به حساب وراث گفت: بیش از ۳۶۰ هزار نفر از وراث متوفی که تشکیل پرونده داده اند در این مرحله سود دریافت می کنند. افراد دیگری نیز برای تشکیل پرونده و تقسیم اصل دارایی و شناسایی سود گیرندگان در شبکه کارگزاری و بانکی معرفی شده حضور داشته باشند تا در مرحله بعد پرداخت ها انجام شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شرکت هایی که سود سهام عدالت را به موقع پرداخت نکرده اند، گفت: هشت شرکت از مجموع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، سود سهامداران را واریز نکرده اند و برخورد قانونی لازم با آنها انجام خواهد شد. آنها

شرکت سپرده گذاری مرکزی در نخستین مرحله از پرداخت سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۸ اسفند ۱۴۰۱ که در پایان آذرماه سال جاری انجام شد، سود سهام عدالت را به حساب حدود ۴۳ میلیون نفر از سهامداران واریز کرد. سود مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا