ترندهای روز

این بازی خطر جانی دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور روز سه شنبه افزود: اخیرا با رواج بازی همستر در بین برخی فعالان اقتصادی در شبکه های اجتماعی، شاهد آن هستیم که مردم در ساعات مختلف و حتی در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: بازی همستر جدا از تمرکز حواس راننده به دلیل استفاده مداوم از حرکات دست و چشم طبیعتاً راننده را از رانندگی کامل و بی نقص باز می دارد. در چنین شرایطی تصادف در کمین او و سایر سرنشینان وسیله نقلیه و سایر وسایل نقلیه عبوری است.

سرهنگ موسوی پور افزود: متأسفانه شاهد هستیم که برخی از موتورسواران در حین رانندگی مشغول بازی همستر هستند و این موضوع در واقع برای راکبان موتورسیکلت خطرناکتر است چرا که این وسیله نقلیه با ایمنی بسیار پایین می تواند با کمترین معطلی راننده حوادث ناگوارتری را رقم بزند. .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: از همه رانندگان به ویژه موتورسواران تقاضا داریم در حین رانندگی از هرگونه اقدامی که موجب اختلال در تمرکز آنها می شود خودداری کنند و مراقب باشند بسیاری از تصادفات به پلیس گزارش شود که با خسارات جانی و مالی همراه است. آسیب و معنوی است، به عدم توجه کامل راننده به جلو برمی گردد که در مورد موتورسواران بسیار سنگین تر و غیر قابل جبران است.

همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: ۳۶ درصد تصادفات پایتخت در سال ۱۴۰۲ و ۳۸ درصد تصادفات در سال ۱۴۰۳ (سه ماهه) مربوط به استفاده رانندگان از تلفن همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا