ورزشی

این بهترین تصمیم در بهترین زمان است!

پنج سال حضور در پرسپولیس و در نهایت کسب همه افتخارات ممکن با سرخپوشان. سرمربی پرسپولیس پس از دیدار مقابل مس رفسنجان از قطع همکاری با این تیم خبر داد و البته این بار تصمیم او قاطع و غیر قابل برگشت به نظر می رسد.

اما به دلیل تکرار چندین بار چنین رفتاری یحیی گل محمدی، استعفای وی این بار نیز با واکنش های هواداران رقیب و حتی خودی ها در فضای مجازی همراه بوده است. این هفتمین بار است که سرمربی سرخ ها از پایان همکاری خود با این تیم خبر می دهد و البته در تمام ۶ بار قبلی به رختکن تیمش بازگشته و این موضوع باعث نشده که هیچکس قطع همکاری خود را جدی بگیرد. به خصوص که این بار این تصمیم در جریان فیفا و تعطیلی لیگ گرفته شد و گمانه زنی های زیادی مبنی بر از سرگیری تمرینات سرمربی سرخ ها در پایان تعطیلات شنیده می شود.

اما پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد سرمربی سرخ ها به تصمیم خود به جمع بندی نهایی رسیده و با وجود گذشت نیم فصل از قراردادش قاطعانه تصمیم به پایان همکاری گرفته است. او به دوستانش تاکید کرد که قصد بازگشت ندارد و این بار برخلاف همه دفعات قبل هیچ چیز نمی تواند او را مجاب کند که تصمیمش را تغییر دهد.

در ادامه بدون توجه به حواشی و گمانه زنی هایی که در مورد گزینه های جایگزین یحیی گل محمدی مطرح شده است، به دلایل این مربی برای چنین تصمیمی در مقطع فعلی می پردازیم.

پرسپولیس در کورس مدعیان

پرسپولیس با وجود تمام انتقاداتی که به او وارد شد، در نهایت نیم فصل را با یحیی گل محمدی در کورس مدعیان و اختلاف دو امتیازی با صدر به پایان رساند. به گفته سرمربی این تیم، آنها شانس قهرمانی خود را حفظ کردند تا با فرار از مسابقات و کاهش شانس قهرمانی این تیم، هیچکس مدعی عقب نشینی یحیی نشود.

۴۵ روز فرصت برای آشنایی و آمادگی

لیگ برتر تعطیل شد. این بزرگترین گلایه و البته انتقادی است که همیشه متوجه یحیی گل محمدی می شود که چرا هر بار لیگ تعطیل می شود تصمیم به استعفا می گیرد. اما این بار یحیی تصمیم گرفته تا ۴۵ روز پس از تعطیلی لیگ از سمت خود استعفا دهد و به همین دلیل باشگاه دست باشگاه را برای انتخاب سرمربی جدید و حضور و آماده سازی و نقل و انتقالات او باز گذاشته است. فکر کردن به گزینه جدید این را شاید بتوان بزرگترین لطف یحیی دانست که در فرصتی مناسب تصمیم به بازنشستگی گرفت و باشگاه و شاید سرمربی جدید، فرصت لازم را برای اتفاقات مهمی که مد نظر دارند، خواهند داشت.

میزبانی از مدعیان در نیم فصل دوم

پرسپولیس در نیم فصل بازی های مهمی را مقابل مدعیان اصلی زمین تیم های حریف انجام داده است. سپاهان، تراکتور، فولاد، مس رفسنجان و حتی مس رفسنجان تیم هایی هستند که باید در نیم فصل به مصاف پرسپولیس تهران و ورزشگاه آزادی بروند. به این تیم ها می توان استقلال، پیکان، هوادار و استقلال خوزستان را اضافه کرد که ۹ تقابل در تهران برای سرخ پوشان به دنبال خواهد داشت تا تیمی که در کورس یحیی گل محمدی برای سرمربی جدید احتمالی قرار دارد کمترین چالش را برای بازی خارج از خانه داشته باشد. از خانه. آوردن

کلمات تکراری و پاسخ های تکراری تر و بی پایان تر

یحیی گل محمدی در تمام مدت اخیر گلایه ها، انتقادات و مطالبات زیادی از باشگاه داشته که هر بار فقط به گفت و گو ختم می شود و نتیجه ای در پی نداشته است. درخواست زمین تمرین، اردو، جذب بازیکن درجه یک، مهاجم خارجی، پرداخت به موقع، چارتر به افتخار باشگاه (پروازی که زمان آن تاثیری بر آمادگی جسمانی و روحی بازیکنان نداشته باشد و صرفا منشور) و بسیاری مسائل دیگر. که یحیی درخواست کرده، هرگز توسط مدیران باشگاه به طور کامل تامین نشده و ناامیدی بزرگی را در او ایجاد کرده است. یحیی نمی خواهد در رقابت با مدعیانی که چنین مشکلاتی ندارند خاطره سازی از بازی مقابل الدیل برای او و تیمش خاطره ساز شود و هواداران به سادگی خاطرات اتفاقات و جام های کسب شده را فراموش کنند. .

مورایس بدون چالش است اما می خواهد برود

یحیی در مقایسه خود را در شرایطی متفاوت از سایر مربیان می بیند. مورایس و پاکو خامس، دو سرمربی خارجی سپاهان و تراکتورسازی که در دو فصل اخیر موفق به کسب جام نشده اند، در طول این فصل بارها در مورد درخواست و ادعای پایان همکاری صحبت کرده و با واکنش هایی مواجه شده اند. یحیی اما با کسب ۳ قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی حذفی و دو سوپرجام و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و آمار موفق از نظر میانگین امتیازات در این تیم علیرغم مشکلاتی که در جذب بازیکنان مورد نظر خود داشتند. ، شرایط آموزش و پذیرش. ، همیشه زیر تیغ انتقادهایش را می بیند. موضوعی که سردرگمی بزرگ او را شکل داده است.

شرایط مساوی برای سرمربی جدید

این تیم چه یحیی گل محمدی باشد چه سرمربی جدید، میلاد سرلک را به دلیل سربازی و مرتضی پورعلیگنجی و یاسین سلمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. در شرایط فعلی انتظار برای جذب بازیکنان مناسب و قابل اعتماد با توجه به نیاز تیم ها و سنگ اندازی های احتمالی و قراردادی بودن چالش بزرگی خواهد بود. یحیی با توجه به رد شدن لیست نقل و انتقالات اخیرش از سوی باشگاه، تکرار نواقص را پیش بینی می کند و نمی خواهد دوباره با هواداران روبرو شود. بازیکنانی که او به باشگاه اعلام کرد با توجه به نیم فصل رقابت ها با باشگاه هایشان قرارداد دارند و مدیریت تیم اخیرا نشان داده که در مذاکره با بازیکنانی که قرارداد دارند با عبارت رضایت بگیر و بیا شاید. کمترین شانس برای سرخپوش شدن در پنجره زمستانی داشته باشید. شاید اگر یحیی برود شرایط و نوع مذاکره فرق کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا