فناوری

این خودروها و موتورها به لیست خاکستری می‌روند

علی استاداشمی گفت: هرکس وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث داشته باشد در نهایت در لیست خاکستری قرار می گیرد. ابتدا به او مهلت می دهند که اگر بیمه نامه شخص ثالث اعم از خودرو یا موتور سیکلت نگرفت، در لیست خاکستری قرار می گیرد و مهلت می دهد و سپس کارت سوختش باطل می شود. .

وی گفت: در حال حاضر این طرح برای خودروهای دیزلی اجرا می شود و به تدریج سایر خودروها و موتورسیکلت ها نیز در لیست خاکستری قرار می گیرند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، در حال حاضر از ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده، تنها ۱.۵ میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث خریداری کرده اند و بیش از ۹۰ درصد آنها (۱۱ میلیون موتورسیکلت) بدون بیمه شخص ثالث تردد می کنند. در حالی که اکثرا کارت سوخت دارند و از سهمیه بنزین استفاده می کنند.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع ۳۸ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت، تنها ۲۵ میلیون دستگاه دارای بیمه نامه معتبر شخص ثالث هستند که ۳۴ درصد از کل خودروها و موتورسیکلت های تردد بدون بیمه نامه هستند. بیمه نامه شخص ثالث دولت می خواهد موتورسواران را به خرید بیمه نامه شخص ثالث ترغیب کند. تصویب کرده است که موتورسیکلت هایی که برای اولین بار شماره گذاری می شوند از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه نامه شخص ثالث برخوردار شوند.

من باید بگویم؛ در حال حاضر با فرا رسیدن ماه رجب که اولین ماه حرام سال است، نرخ کامل پرداختی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است و اگر موتورسوار بدون بیمه تصادف کند باید خسارت وارده را بپردازد. . تمام عمر در حالی که شرکت های بیمه تخفیف ها و روش های مختلفی را برای خرید اقساطی بیمه در نظر گرفته اند و اخیرا طی تفاهم نامه ای بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک قرض الحسنه دولتی ۲۰ میلیون تومان اعتبار بیمه شده است. برای مشتریان در نظر گرفته شده است. مردم می توانند با خرید بیمه نامه اقساطی و پرداخت اقساط آن به بانک، خود را در برابر حوادث ناگوار بیمه کنند.

ضریب نفوذ بیمه در کشور ما حدود ۱.۷ درصد است در حالی که در اکثر کشورها ضریب نفوذ بیمه هفت درصد است و برای تقویت این ضریب باید علاوه بر بیمه نامه های شخص ثالث، بیمه عمر و زندگی و پس انداز رونق بگیرد. بیمه، بیمه مسئولیت و بیمه مهندسی باید در بین مردم ترویج شود تا ضریب نفوذ بیمه تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا