اخبار بورس

این دو هیات مدیره قانون حاکمیت شرکتی را دور زدند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامآیین نامه حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده در سازمان بورس اوراق بهادار در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

در فصل سوم ماده ۴ تبصره دو این دستورالعمل آمده است:

رئیس هیأت مدیره یک شرکت نمی تواند عضو اجباری یا همزمان مسئولیت دیگری در همان شرکت (به استثنای کمیته های هیئت مدیره) باشد. مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره منصوب نمی توانند مدیر عامل یا عضو هیئت مدیره منصوب باشند یا در شرکت ها یا مؤسسات مالی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار سمت مدیریتی داشته باشند. هیچ یک از اعضای هیأت مدیره نباید بدواً یا به نمایندگی از یک شخص حقوقی در بیش از سه شرکت ثبت شده در سازمان بورس یا مؤسسه مالی به طور همزمان به عضویت هیئت مدیره انتخاب شوند. اعضای هیئت مدیره باید سوگندنامه را به کمیته انتصاب ارائه کنند. روسای موسسات میانی از عضویت در بیش از ۳ شرکت معاف هستند. بانک ها و شرکت های بیمه موظفند با در نظر گرفتن الگوی اساسنامه مصوب سازمان نسبت به اجرای مفاد این آگهی اقدام نمایند.

طبق این تبصره عضویت در هیئت مدیره بیش از یک شرکت غیرقانونی است. در لیست جداول هیئت مدیره کدال که سوال از اعضای هیئت مدیره مطرح شده است نیز موضوع ذکر شده است. آیا شما عضو چندین شرکت هستید؟

محسن عسکری آزاد عضو هیئت مدیره بیش از یک شرکت است

یکی از افرادی که در هیئت مدیره بیش از یک شرکت فعالیت می کند محسن عسکری آزاد است. او در هیئت مدیره است با یک ستاره تیرانداز و و بس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره. وی به عنوان نماینده سرمایه گذاری پارس توشه در هیئت مدیره بشاب حضور دارد.

نکته جالب این است که او با یک ستاره تیرانداز وی در پاسخ به این سوال که آیا او موظف به عضویت در بیش از یک جامعه است؟ امکان پذیری آره انتخاب کرده است اما در و بس این گزینه بنابراین ضربه زده است

بهمن جاکام او نیز به این سوال پاسخ مثبت داد.

داوود حمزه همچنین عضو هیئت مدیره چندین شرکت است

نفر بعدی داوود حمزه است. او همچنین عضو هیئت مدیره بیش از یک شرکت است. او در هیئت مدیره است و مدیران وی نماینده صندوق بازنشستگی کشوری است و در پاسخ به این سوال که آیا در بیش از یک هیئت مدیره عضویت دارید؟ پاسخ بنابراین اما تصمیم گرفت این کار را انجام دهد واساپا وی همچنین عضو اجباری هیئت مدیره و نماینده شرکت قالب های بزرگ سایپا می باشد. در اینجا پاسخ به سوال بالا آمده است بنابراین داده است.

حال باید مراجع نظارتی به این سوال پاسخ دهند که عضویت این دو نفر در دو هیئت قانونی است یا غیرقانونی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا