ترندهای روز

این ربات با دید ۳۶۰ درجه‌ای به کودکان هنگام عبور از خیابان کمک می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

محققی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرسنو روباتی ساخته است که می تواند به کودکان کمک کند از خیابان عبور کنند. نمونه اولیه این ربات «CrossBot» نام دارد و دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف خود دارد.

Hovannes Kulhandjian، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرزنو، در گزارشی از Tech Xplore درباره رباتی که ساخته است، می گوید: [ربات] دید ۳۶۰ درجه به محیط اطراف دارد. کار این دستگاه بسیار جدی است، شما باید احتمال خطا بسیار کمی داشته باشید. چون با بچه ها سر و کار داری.» کلهنجیان حالا می خواهد برای این ربات پتنت ثبت کند.

ساخت رباتی برای کمک به کودکان در عبور از خیابان

CrossBot به چندین سنسور مانند لیدار، میکروفون، رادار، دوربین فیلمبرداری، سیستم بلندگو و الگوریتم های پیشرفته مجهز شده است. بر اساس ویدئوی منتشر شده از این ربات، کراس بات در پیاده رو قرار می گیرد، سپس با چراغ قرمز روشن، از خط عابر پیاده به وسط خیابان می رود. هنگامی که خودروها متوقف می شوند و عابر پیاده ایمن است، چراغ سبز ربات برای عبور مردم روشن می شود.

کلهنجیان می گوید که دو دختر خردسالش را دیده است که به سمت مدرسه می روند و معلمانشان در وسط خط عابر پیاده ایستاده اند تا به دانش آموزان کمک کنند تا از خیابان عبور کنند. اینجا بود که ایده ساخت چنین رباتی به ذهنش خطور کرد.

او می گوید که به این روبات برای کمک به همه کودکان از جمله دختر خردسالش اعتماد دارد و این دستگاه می تواند وسایل نقلیه، دوچرخه سواران و عابران پیاده را در خیابان های شهر با دقت بیش از ۹۰ درصد تشخیص دهد. با این حال، برخی از والدین همچنان نگران عملکرد چنین رباتی هستند و تعداد کمی به آن اعتماد دارند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، تصادف عابر پیاده دومین عامل مرگ و میر کودکان زیر ۱۴ سال است. همچنین طبق گزارش انجمن ایمنی بزرگراه های آمریکا، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۵۰۰ عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته خواهند شد. بر اساس این گزارش، این بالاترین رقم از سال ۱۹۸۱ بوده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا