ترندهای روز

این روزها خرید لوازم تحریر چقدر آب می‌خورد؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فرارو: لیست خشک و خیس لوازم التحریر امسال در ارزان ترین حالت ممکن حدود ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

در سال ۱۳۷۳ خرید لوازم التحریر شامل دفتر مشق ۴۰ صفحه، مداد مشکی و قرمز، جعبه ۲۴ مداد رنگی، خودکار، پاک کن، تراش و خط کش و نقاله کمتر از ۴۰۰ تومان بوده است. اما سه دهه بعد وقتی ارزان ترین نمونه های موجود را در وقتی به بازار می رویم پیدا کردم، این لیست ساده، خشک و خالی حدود ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت اتوپیک در این مدت از ۱۷ تومان به حدود ۱۷ هزار تومان رسیده است.

این روزها هزینه خرید لوازم التحریر چقدر است؟

دفتر مشق ساده ۴۰ برگه ای که در سال ۷۳ توسط فروشگاه های سازمان تعاون شهر و روستای تهران به قیمت ۲۰ تومان فروخته می شد، اکنون حداقل ۲۵۰۰۰ تومان قیمت دارد و وقتی دفتر مشق طرح دار و ناطق را به دست می آوریم، قیمت ها از آن شروع می شود. حدود ۱۰۰۰۰۰ تومان. تصویری که اخیرا با عنوان توزیع بسته های لوازم التحریر در مهرماه ۷۳ در رسانه ها منتشر شد، تفاوت هزینه خرید لوازم التحریر را پس از سه دهه نشان می داد.

قیمت دفترچه مشق; حداقل ۲۵ هزار تومان

قیمت یک دفترچه ۴۰ برگی در سال ۷۳ در فروشگاه های سازمان تعاون شهر و روستای تهران ۲۰ تومان بود اما اکنون با گذشت سه دهه از آن زمان خرید یک دفترچه ۴۰ برگی برای سال تحصیلی جدید حداقل ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. ما فقط از ارزان ترین گزینه های موجود در فروشگاه های لوازم التحریر صحبت می کنیم وگرنه گران ترها به وفور یافت می شود و قیمت دفترچه تمرین ۴۰ برگه با نام پاپکو و سایر برندها تا ۸۰ هزار تومان هم می رسد.

قیمت دفتر مشق ۶۰ برگی و ۱۰۰ برگی در سال ۷۳ به ترتیب ۳۰ و ۵۰ تومان اعلام شده بود، اما اکنون والدینی که برای خرید یک دفتر مشق ۱۰۰ برگه به ​​بازار مراجعه می کنند، گاه تا ۱۰۰، ۱۱۰ هزار تومان برای ویژه و … پرداخت می کنند. مدل های جذاب رنگ باید حذف شود.

قیمت مداد; حداقل ۱۰ هزار تومان

قیمت مداد مشکی برای دانش آموزانی که از سه دهه قبل خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می کردند ۱۴ تومان اعلام شد. البته مداد مشکی برند استدلر در همان سال ۱۷.۵ تومان بود و فروشگاه های سازمان تعاون شهر و روستای تهران قیمت مداد قرمز را ۲۰ تومان تعیین کردند.

قیمت مداد مشکی هم اکنون در لوازم التحریر فروشی ها با نام برندهایی مانند البرز و فکتیس از ۱۰ هزار تومان شروع می شود. مدل های پرفروش با قیمت ۱۶ هزار تومان در فروشگاه ها به چشم می خورد و مدلی به نام نوک با سختی ۶B تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

هزینه خرید لوازم التحریر برای سال تحصیلی جدید چقدر است؟ قیمت مداد مشکی امسال از حدود ۱۰ هزار تومان شروع می شود.

قیمت مداد قرمز که بالاتر از مداد مشکی است از حدود ۱۶ هزار تومان شروع می شود و همان مدادی که ۳۰ سال پیش با برند Stadler 17.5 تومان می شد اکنون با طرح مارس و سایر برندها به بالا به فروش می رسد. به ۹۳ هزار تومان.

۳۰ سال پیش قیمت مداد رنگی در جعبه ۱۲ عددی ۱۱۰ تومان و در جعبه ۲۴ عددی ۲۲۰ تومان بود اما اکنون قیمت پرفروش ترین جعبه مداد رنگی ۲۴ عددی از حدود ۷۰ هزار تومان شروع می شود و برای برخی از برندهای خاص مانند فابر کاستل حدود ۱ است و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد.

قیمت پخت اتوماتیک که الان به ۱۷۹۰۰ تومان رسیده ۳۰ سال پیش فقط ۱۷ تومان بود.

قیمت پاک کن؛ حداقل ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت پاک کن سفید سه دهه پیش به صورت مصوب ۱۴ تومان اعلام شد. پاک کن های دو رنگ آبی و قرمز در بازار ۲۱ تومان و خرید تراش ۸ تومان قیمت داشت. قیمت پاک کن فکتیس با وزن ۱۵ گرم و ابعاد چهار در سه در دو امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت پاک کننده برند فابریک استیل از ۳۰ هزار تومان شروع می شود و مدل های لوکس مانند پاک کن برقی کرتاکالر با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

هزینه خرید لوازم التحریر برای سال تحصیلی جدید چقدر است؟ قیمت دفترچه مشق ۴۰ صفحه ای سه دهه پیش ۲۰ تومان و دفتر مشق ۶۰ صفحه ۳۰ تومان بود.

۳۰ سال پیش خرید ماشین تراش حتی ۱۰ تومان هم نمی شد و ۸ تومان بود، اما اکنون مدل های زیادی با قیمت تقریبی ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد و خرید ماشین تراش برقی تا ۳.۵ میلیون تومان برای والدین هزینه دارد. .

قیمت حاکم؛ ۳۳ هزار تومان

قیمت خط کش ۳۰ سانت در سال ۷۳ توسط فروشگاه های سازمان تعاون شهر و روستای تهران ۱۴.۵ تومان اعلام شد. هم اکنون خط کش فلزی ۳۰ سانتی متری با قیمت ۳۳ هزار تومان و خط کش ۲۰ سانتی متری تقریبا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت نوار نقاله سه دهه پیش ۹.۵ تومان بود اما اکنون ارزان ترین مدل های موجود در بازار حدود ۱۶ هزار تومان قیمت دارند. قیمت کلاسورهای سوزنی کهنه تقریبا به ۲۸ هزار تومان رسیده است و جعبه های مخصوص ست کلاسورها حتی تا پنج میلیون تومان نیز در لوازم التحریر فروشی ها به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا