ترندهای روز

این زن فرشته‌ای بود که بر سینمای ایران نازل شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

هدیه تهرانی جذاب و پرطرفدار است. این را می توان از استقبال مخاطبان از فیلم ها و سریال های او فهمید. حضور موفق او در آثار مختلف باعث ماندگاری آنها می شود. نگاهی گذرا به نظرات مردم در شبکه های اجتماعی حتی نشان می دهد که از محبوبیت جنسیتی خاصی برخوردار است. او برای مخاطب دوست داشتنی و خاص است. همه او را دوست دارند و می خواهند کار او را دنبال کنند. اما علت چیست؟ چه چیزی تهرانی را جذاب و جالب کرد؟ حتی زمانی که بین آثارش در سینما و دنیای تصویر وقفه ای طولانی بود، فراموش نکرد و حضور مجددش با استقبال مخاطبان مواجه شد. در این مطلب می خواهیم نگاهی به محبوبیت خاص هدایای تهرانی بیندازیم.

اقتدار و استقلال

این زن فرشته ای بود که بر سینمای ایران فرود آمد

هدیه تهرانی شخصیت خاصی دارد. او مستقل و قدرتمند به نظر می رسد. این ویژگی ها را مدیون فیزیک خود است. صدایش واضح و قوی است و قامتی قد بلند و چهارشانه دارد. اینها در کنار ویژگی های شخصیتی او باعث شده است که یک زن مستقل جلوه کند. او در نقش هایش رنج و ضعف شخصیت های ضعیف زن را نشان نمی دهد. خوشبختانه او به دلایل ذاتی و افق میهن های خوبش توانسته از تصویر کلیشه ای بسیاری از زنان سینمای ایران دور بماند.

دست نیافتنی

این زن فرشته ای بود که بر سینمای ایران فرود آمد

هدیه تهرانی دست نیافتنی به نظر می رسد. دلیل این ماجرا در سکوت او نهفته است. ما شاهد مصاحبه های جنجالی از او نیستیم. حتی زمانی که او در دهه ۷۰ در اوج محبوبیت بود و با آثاری مانند قرمز، شوکران و دست های کثیف قلب مخاطبان را ربود، خبری از زندگی و مصاحبه های متوالی او نبود. این باعث می شود که او دست نیافتنی و مرموز به نظر برسد. همه دوست دارند در مورد فرد جذابی که کم صحبت می کند و ردپایی از خود به جای می گذارد بیشتر بدانند. تهرانی از این نظر جالب بوده است.

متفاوت و متمایز

این زن فرشته ای بود که بر سینمای ایران فرود آمد

تهرانی افق میهن های جسورانه ای می کند. این به شخصیت هایی می رسد که مانند آنها در سینما یا سینمای خانگی دیده نشده است. گاهی در نقش یک زن مستقل و ثروتمند با شغل عالی ظاهر می شود و گاهی نقش یک زن شهرستانی را بازی می کند. هیچ کدام از این زنان با تصویر کلیشه ای شخصیت هایی که نام بردیم نمی گنجند. همه آنها از فیلتر هدیه عبور می کنند و به زبان خاص او ترجمه می شوند. در واقع، او در شخصی سازی شخصیت های فیلم هایش در دنیایی که خودش ساخته مهارت دارد. این ویژگی بسیار خاص است و در هر هنرمندی دیده نمی شود. خلق دنیای درون و بازتعریف آن در قالب هنر یکی از آن توانایی های نابی است که فقط هنرمندان خلاق دارند.

آزاد و جسورانه

این زن فرشته ای بود که بر سینمای ایران فرود آمد

تهرانی با جسارت رفتارهای خاص و متفاوت با افراد دیگر از خود نشان می دهد. به عنوان مثال، داستان ها و روایت های مختلفی در مورد رد نقش های خاص و برجسته او شنیده ایم. وقتی نقشی را دوست ندارد یا با آن ارتباط برقرار می کند، به اندازه ساختن یک رزومه درخشان یا استفاده از فرصت ها، آن را دنبال نمی کند. این ویژگی بسیار متمایز و برجسته است. شاید در مورد کناره گیری او از نقش عروس معروف فیلم روز واقعه شنیده باشید. شاید بدانید که داریوش مهرجویی بزرگ و فقید ابتدا او را برای بازی لیلا در فیلمش دوست داشت. اما او حاضر نیست نقش زنی را بازی کند که رفتارش از نظر او توجیه منطقی ندارد. جالب است، اینطور نیست؟ گذراندن فرصت هایی که هیچکس از دست نمی دهد اغلب تهرانی را یک شخصیت آزاد جلوه می دهد و او را جذاب تر می کند. حتی اخیرا خبری از حضور او در مختارنامه معروف منتشر شده است. به نظر می رسد او به دلایل شخصی و شجاعانه حاضر به قبول نقش مهم در یک سریال بسیار پرمخاطب نیست. او این رسم و رویه را در تمام سال های فعالیت خود در نظر داشته است.

زیبا و خاص

این زن فرشته ای بود که بر سینمای ایران فرود آمد

در کنار تمامی این ویژگی ها، از جذابیت های ظاهری هدیه تهرانی نیز نباید غافل شد. او زیبایی خاص و نابی دارد. زیبایی ساده ای در چهره او وجود دارد. هماهنگی منحصر به فرد چهره و اندام قدبلند و خوش اندامش باعث شده در کنار شخصیت و رفتار جالبش نظر مردم را نیز به خود جلب کند. او همچنین ویژگی های مهم دیگری را نشان می دهد. به عنوان مثال در سال های اخیر از کارهای خیر و فعالیت های انسان دوستانه او بسیار شنیده ایم. این مهر و همدلی با افراد در موقعیت های خاص باعث محبوبیت او از نظر آنها شده است. شخصیتی که او در پرده نقره ای به تصویر می کشد بازتابی از درون متمایز و دوست داشتنی اوست که اخبارش از این گوشه و آن گوشه به ما می رسد.

افق میهن های برتر

این زن فرشته ای بود که بر سینمای ایران فرود آمد

حضور تهرانی در چند فیلم او را بیش از سایر زنان زمان خود مانند نیکی کریمی به شهرت و محبوبیت رساند. او در فیلم سیاوش با معرفی علی قربان زاده به عنوان چهره ای جدید و جذاب خوش درخشید. نقش تهرانی پیچیده و عجیب نبود اما در فیلمی بازی کرد که بسیار محبوب شد. حضور او در فیلم قرمز در کنار محمدرضا فروتن در یک درام پرحادثه در شهرت زیاد او بی تاثیر نبود. در آن سال ها تقریباً همه فیلم قرمز را در سینما یا در شبکه نمایش خانگی دیده بودند. افق میهن های دیگر تهرانی ها خاص و خاص بود. بازی در نقش یک پرستار پر زرق و برق در فیلم شوکران نیز بر شهرت او افزود. او در نقش سیما زنی تنها بود که با مردی نسبتا مذهبی و متاهل رابطه نامتعارف داشت. فیلم شوکران نیز به دلیل توقیف چند ساله ماجراهای زیادی داشت و بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همه این افق میهن ها نشان از هوشمندی تهرانی در افق میهن آثار بازی دارد. او انسان است و افق میهن هایش. تهرانی نمونه خوبی در این زمینه است.

در پایان

سینمای ایران در سال های اخیر آنقدر در تولید ستاره و معرفی شخصیت های جذاب ضعیف بوده که ستاره های نسل های قبل همچنان جلوتر هستند. البته این موضوع از ارزش ستاره های ماندگاری چون حدیث تهرانی نمی کاهد. او یکی از چهره هایی است که حضور پررنگ زنان را در اکران سینما نشان می دهد. تهرانی در هر فیلمی در مرکز توجه قرار دارد یا یکی از اعضای بسیار تاثیرگذار تیم بازیگری است. او هرگز تسلیم مکمل شدن و قرار گرفتن در سایه نشده است و به همین دلیل در کانون توجه بوده و هست. تهرانی بازیگری زیبا، قوی و باهوش است که با وام گرفتن از ویژگی های رفتاری جذاب و متفاوت خود در ذهن مردم ماندگار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا