اخبار بورس

این سهامداران سود بالاتری را دریافت خواهند کرد

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهاممحمدصادق میرزایی با اشاره به رشد ۴.۳ هزار واحدی دیروز شاخص کل جهان اقتصاد اعلام کرد: ۶ نماد فولاد، رمپنا و فملی و شاوان، زاگرس و خدیزال بیشترین تاثیر را بر بورس و شاخص فرابورس داشتند. . همچنین نمادهای «ثحث، وخوارزم و فولاد» نیز سه نماد پرمعامله دیروز بودند.

ارزش معاملات روز سه شنبه حدود ۷ میلیارد تومان نسبت به روز دوشنبه ۱۲ درصد کاهش داشت. اگرچه شاخص در محدوده ۲.۲۱۱ میلیون واحد قرار داشت، اما افت ارزش معاملات نسبت به روز گذشته اتفاق ناخوشایندی نبود. از سوی دیگر، وجوه اهرمی بسیار شلوغ بود و سودجویان این وجوه را ترک کرده بودند.

چرا شاخص در آذرماه رشد کرد؟

رشد آذر این ماه برای جبران عقب نشینی به دلیل جنگ حماس در نظر گرفته شده بود و از اینجا به بعد بازار رفتار منطقی از خود نشان دهد و گردش پول بین صنایع مختلف جریان داشته باشد. از سوی دیگر نرخ حواله دلار دیروز به بیش از ۳۹ هزار تومان رسید. اما افزایش شکاف قیمتی دلار بازار آزاد با حواله دلاری ثابت به نظر نمی رسد و با رشد حواله دلاری، این فاصله قیمتی کاهش یافته و به تدریج سایر بازارهای مالی به ویژه بورس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به نظر می رسد زمانی که یک شرکت به طور جدی تجدید ارزیابی می کند، دارایی های شرکت نیز همراه با تورم تعدیل می شود، بنابراین سرمایه گذار در بلندمدت از افزایش تورم متضرر نمی شود. بدین ترتیب علاوه بر رشد تورمی، ارزش افزوده نیز ایجاد می شود که به سرمایه گذار فرصت سرمایه گذاری و کسب بازدهی مناسب از سرمایه گذاری در بازارهای مالی را می دهد.

نکته مهم برای سرمایه گذاران

بنابراین سرمایه گذاری در بورس در بلندمدت می تواند جذاب باشد، اما به نظر می رسد آینده بورس به آینده صندوق ها و بازار مشتقه بستگی دارد. سرمایه‌گذارانی که در صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند و در مورد معاملات آتی و اختیار معامله آگاه هستند، با استفاده از پوشش ریسک و نه صرفاً سفته‌بازی، احتمال افزایش بازده سرمایه را افزایش می‌دهند و زیان کمتری متحمل می‌شوند. توصیه می‌شود که شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌ها از ابزارهای پوشش ریسک، همگرایی و استراتژی‌های بیمه سهام استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا