ترندهای روز

این سهل انگاری کوچک اکثر مردها دلیل اکثر جدایی هاست!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک وکیل طلاق اخیراً فاش کرده است که کمک کردن در خانه یکی از ساده ترین کارهایی است که مردان می توانند برای شاد نگه داشتن ازدواج خود انجام دهند.

به گزارش نیویورک پست، سارا کورکوران، وکیل طلاق که هر روز زوج های زیادی را از ازدواج خود ناراضی می بیند، در ویدئویی آنلاین گفت: «افرادی که هرگز در کارهای خانه کمک نمی کنند، اغلب در نهایت از همسرشان رنجش می برند.»

او هشدار داد: «کمک به کارهای خانه بسیار مهم است. این گونه بی توجهی ها باعث دعوای جدی بین زوجین نمی شود، اما آرام آرام همسر را دلسرد می کند و حتی از هم جدا می شود». در حال حاضر حدود ۷۰ درصد طلاق ها در ایالات متحده توسط زنان آغاز می شود.

مایکل روزنفلد، دانشیار جامعه‌شناسی در دانشگاه استنفورد، به انجمن جامعه‌شناسی آمریکا گفت: «فکر می‌کنم ازدواج به‌عنوان یک نهاد کمی کند بوده است تا انتظارات برابری جنسیتی را برآورده کند. زنان هنوز نام خانوادگی همسران خود را می گیرند و گاهی اوقات برای انجام این کار تحت فشار قرار می گیرند. شوهران هنوز از همسرانشان انتظار دارند که بیشتر کارهای خانه و مراقبت از کودکان را انجام دهند.

به همین دلیل، کورکوران به مردان پیشنهاد می کند که مطمئن شوند همسران خود را تنها نگذارند تا به تنهایی به تمام کارهای خانه و خانواده رسیدگی کنند. کورکوران در ویدیوی خود خاطرنشان کرد: “توصیه من به شما بچه ها این است که اگر می خواهید متاهل بمانید، هر چند وقت یک بار مراقب خانه باشید.”

جیمز سکستون، وکیل معروف خانواده در شهر نیویورک، نظریه های خود را در این مورد دارد. او در مصاحبه ای فاش کرد که دو دلیل اصلی طلاق خیانت و پول است. سکستون پیشنهاد می کند که زوج ها قبل از تشدید اوضاع به همسرشان توجه کافی داشته باشند. با این حال، به نظر می رسد افراد کمتری نسبت به سال های گذشته به مشاوره وکلای طلاق مانند Corcoran & Sexton نیاز دارند.

تعداد زوج هایی که به طور قانونی در ایالات متحده طلاق می گیرند از زمان شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است. این موضوع یکی از جنبه های مثبت دوران قرنطینه است. بر اساس گزارش ها، نرخ ازدواج در مقایسه با دو دهه قبل هنوز پایین است، اما نرخ طلاق در سال ۲۰۲۲، ۲.۴ زوج به ازای هر ۱۰۰۰ زوج بوده است که نسبت به ۴ زوج در سال ۲۰۰۰ کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند کاهش طلاق را نمی‌توان تنها مربوط به اپیدمی کرونا و دوران قرنطینه دانست و توضیح می‌دهند که روندهای اجتماعی و اقتصادی کنونی در حال تغییر نحوه ورود و مدیریت روابط و ازدواج افراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا