ترندهای روز

این قرص سلامتی شما را به خطر می‌اندازد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

آیا می دانستید که مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از فوری ترین تهدیدها برای سلامت افراد است؟ در اینجا چیزهای دیگری است که باید در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی و عوارض جانبی آن بدانید.

بهبود نحوه تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به ما کمک می‌کند در حال حاضر سالم بمانیم، مقاومت آنتی‌بیوتیکی را کاهش دهیم و اطمینان حاصل کنیم که این داروهای نجات‌بخش برای نسل‌های آینده در دسترس هستند.

سازمان بهداشت جهانی متخصصان مراقبت های بهداشتی، بیماران و خانواده ها را تشویق می کند تا درباره تجویز و استفاده از آنتی بیوتیک ها بیشتر بیاموزند.

هر ساله بیش از ۲.۸ میلیون مورد جدید عفونت توسط میکروب های مقاوم به باکتری در ایالات متحده آمریکا رخ می دهد و در نتیجه بیش از ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

هنگامی که به آنتی بیوتیک نیاز ندارید، آنها به شما کمکی نمی کنند و عوارض جانبی همچنان می تواند باعث آسیب شود. در اینجا هفت حقیقت وجود دارد که باید در مورد آنتی بیوتیک ها بدانید:

۱- آنتی بیوتیک ها می توانند زندگی را نجات دهند. هنگامی که بیمار به آنتی بیوتیک نیاز دارد، مزایای آن بیشتر از خطرات عوارض جانبی یا مقاومت آنتی بیوتیکی است.

۲- آنتی بیوتیک ها همیشه جواب نمی دهند. همه می توانند در تجویز و استفاده از آنتی بیوتیک کمک کنند.

۳. آنتی بیوتیک ها روی ویروس هایی مانند ویروس هایی که باعث سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت یا آبریزش بینی می شوند، اثر نمی کنند، حتی اگر مخاط غلیظ، زرد یا سبز باشد.

۴. آنتی بیوتیک ها فقط برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها مورد نیاز هستند، اما حتی برخی از عفونت های باکتریایی بدون آنتی بیوتیک بهبود می یابند، از جمله بسیاری از عفونت های سینوسی و برخی عفونت های گوش.

۵- آنتی بیوتیک ها در صورت ابتلا به ویروس حال شما را بهتر نمی کنند. ویروس های تنفسی معمولاً در عرض یک یا دو هفته بدون درمان از بین می روند. از متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد بهترین راه برای گذر از زمانی که بدن شما در حال مبارزه با ویروس است راهنمایی بخواهید.

۶- در صورت نیاز به آنتی بیوتیک آنها را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. به خصوص اگر در مورد آنتی بیوتیک ها یا عوارض جانبی سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. اسهال مهم است و باید درمان شود زیرا می تواند عفونت ناشی از کلستریدیوئید دیفیسیل باشد.

۷- آنتی بیوتیک ها ابزار مهمی برای درمان بیماری های تهدید کننده زندگی مانند ذات الریه و عفونت های خونی هستند.

اگر به آنتی بیوتیک نیاز دارید، آنها را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. به خصوص اگر در مورد آنتی بیوتیک ها یا عوارض جانبی سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. اسهال مهم است و باید درمان شود زیرا می تواند عفونت ناشی از کلستریدیوئید دیفیسیل باشد.

آنتی بیوتیک ها ابزار مهمی برای درمان بیماری های تهدید کننده زندگی مانند ذات الریه و عفونت های خونی هستند.

آیا می دانستید که مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از فوری ترین تهدیدها برای سلامت افراد است؟ موارد دیگری که باید در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی و عوارض جانبی آن بدانید در اینجا آمده است:

هر زمان که آنتی بیوتیک ها استفاده می شوند، ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شوند. مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می دهد که باکتری ها دیگر به داروهایی که برای از بین بردن آنها طراحی شده اند پاسخ نمی دهند. عوارض جانبی رایج آنتی بیوتیک ها می تواند شامل برآمدگی های قرمز روی پوست، سرگیجه، حالت تهوع، اسهال و عفونت های قارچی باشد.

عوارض جانبی جدی‌تر شامل عفونت کلستریدیوئید دیفیسیل است که باعث اسهال می‌شود و می‌تواند منجر به آسیب شدید روده و مرگ شود.

افراد همچنین می توانند واکنش های آلرژیک شدید و تهدید کننده زندگی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا