ترندهای روز

این مطالبه زنان ایرانی، همسرانشان را از هستی ساقط کرد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

مدتی است که مطالبه مهریه از سوی زنان جوان به بحرانی جدی برای مردان ایرانی در شرایط سخت اقتصادی تبدیل شده است.

در همین راستا کاربری به نام علی در توئیت های متوالی مشاهدات خود را از حضورش در دادگاه خانواده بیان کرد. (نسخه این متن حفظ شده است):

به هر دلیلی برخی از خانم ها تمام مهریه (مثلا ۱۰۰۰ سکه) را مطالبه می کنند و حساب های شوهرشان را مسدود می کنند و اگر اموال و ماشین داشته باشد، آن ها را توقیف می کنند. خب بعداً به هر دلیلی پشیمان می شوند و تصمیم به آشتی می گیرند! آنها از همسران خود می خواهند که توقیف حساب و اموال آنها را رفع کنند. ۵ درصد از کل مهریه را (به عنوان نیم دهم هزینه اجرایی) به حساب دادگستری واریز کنند.

یعنی برای هزار سکه باید دو میلیارد جسد برداشته شود. خوب، به طور کلی آنها نمی توانند آن را بپردازند. نتیجه: باید با شوهری زندگی کنند که حسابش بسته شده و زندگی اش مصادره می شود و یا باید دوباره دعوا کنند. آقایون موقع عقد انقدر مهریه رو قبول کنین که بتونید یه سال بدید، هر کی گفت کی به کی داده… بیار دادگاه ببینه صد نفر از اونایی که میگیرن! مثل من در رودربایست گیر نکن! اگر دارید اول پرداخت کنید. اگر ندارید کافی باشد که با پرداخت آن وجودتان را از دست ندهید! با آماری که من دارم احتمال اینکه مجبور بشی پول بدی خیلی کمه. اتفاقی که می تواند شما را از وجود بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا