ترندهای روز

این مواد غذایی را همراه این مکمل‌ها در پاییز بخورید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان بدن در معرض سرما و انواع مختلف ویروس ها و عفونت ها قرار می گیرد و این یعنی داشتن سیستم ایمنی قوی برای مقابله با بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مهم است.

یکی از مهم ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی، تغذیه مناسب است، مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها به تقویت بدن کمک می کند.

یک پزشک متخصص تغذیه در استان کردستان در این باره گفت: با شروع فصل پاییز باید به فکر تقویت سیستم ایمنی خود باشید، زیرا سرماخوردگی، آنفولانزا و برخی از سویه های کرونا ممکن است در این فصل سلامت شما را به چالش بکشد.

نازیلا درویشی تصریح کرد: برای تقویت سیستم ایمنی باید از هر پنج گروه غذا یعنی علاوه بر نان و غلات، پروتئین، شیر و لبنیات، میوه ها، سبزیجات و مصرف آب کافی استفاده شود.

وی بیان کرد: در فصول سرد که ممکن است بدن به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز داشته باشد، مصرف مکمل ها می تواند مفید باشد، اما اگر بتوانیم تمام نیازهای بدن و ویتامین ها را از طریق رژیم غذایی تامین کنیم، نیازی به استفاده از مکمل های بدون مکمل نیست.

به گفته این متخصص تغذیه، افرادی که دچار سوءتغذیه یا کمبود ویتامین هستند می توانند در کنار رژیم غذایی خود از یک سری مکمل ها نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که از قرص های جوشان استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که مصرف مداوم ویتامین C به ویژه ویتامین C به صورت قرص های جوشان در دراز مدت در صورت عدم مصرف مایعات کافی با آن می تواند باعث تشکیل کلسیم و اگزالات شود. سنگ در کلیه

درویشی ادامه داد: یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری های فصلی، مصرف میوه های تازه و مخصوص فصل پاییز است. میوه های پاییزی به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کنند. محافظت در برابر آنفولانزا و سایر بیماری ها.

وی تاکید کرد: استفاده از ۲ واحد از میوه های پاییزی مانند پرتقال، کیوی، نارنگی و … در روز می تواند نیاز بدن به ویتامین C را برطرف کند.

درویشی یادآور شد: برای تقویت سیستم خودایمنی به ویژه در فصل پاییز هرگز نباید از مصرف شیر و لبنیات به ویژه پنیر، گوشت و مرغ، مصرف میوه ها و ترکیبات و مصرف آب غافل شد.

این پزشک متخصص تغذیه در سنندج افزود: همچنین نوشیدن آب کافی به ویژه در هوای خشک و سرد به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و نباید از مصرف روزانه آب غافل شد.

درویشی در خصوص میزان آب مورد نیاز بدن در گروه های سنی گفت: میزان آب مورد نیاز و مصرف روزانه در گروه های سنی و بر اساس وزن متفاوت است اما معمولا برای کودکان حدود ۲ تا ۴ لیوان و حدود ۶ تا ۱۰ لیوان است. عینک برای بزرگسالان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا