ترندهای روز

این مکمل‌های خوراکی را همزمان مصرف نکنید؛ تداخل دارند

الهه جعفرزاده: ترکیب مکمل ها معمولاً در عملکرد آنها اختلالی ایجاد نمی کند و حتی ممکن است در برخی موارد مفید باشد، به عنوان مثال ویتامین C به جذب آهن کمک می کند. با این حال، برخی از مکمل ها ممکن است در صورت مصرف همزمان با یکدیگر تداخل داشته باشند.

مکمل هایی که با یکدیگر تعامل دارند عبارتند از:

مس و روی

مس و روی هر دو از مواد معدنی مهم هستند. اکثر مردم از طریق رژیم غذایی خود به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت می کنند. مس به رشد مغز، سلامت سیستم عصبی و ساخت بافت های مهم بدن کمک می کند. روی همچنین یک ماده معدنی مهم برای درمان است. مواد معدنی مختلف در صورت مصرف همزمان می توانند برای جذب در دستگاه گوارش رقابت کنند. بنابراین، اگر مس و روی را با هم مصرف کنید، روی سریعتر جذب می شود. افرادی که مقادیر زیادی مکمل روی مصرف می کنند ممکن است دچار کمبود مس شوند.

چای سبز و آهن

هر دوی این مکمل ها به تنهایی فواید زیادی دارند. چای سبز حاوی ترکیبات ضد التهابی است که ممکن است به افراد مبتلا به بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده کمک کند. آهن همچنین برای ساخت هموگلوبین (پروتئینی در خون) مهم است. با این حال، هنگامی که این دو ماده با هم گرفته شوند، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به آهن متصل می شوند. این باعث کاهش اثرات مثبت چای سبز می شود.

یک مطالعه موردی در سال ۲۰۱۶، نوشیدن مقادیر زیاد چای سبز را با کم خونی فقر آهن مرتبط کرد.

این مکمل های خوراکی را همزمان مصرف نکنید.  دخالت می کنند

کلسیم با سایر مواد معدنی

کلسیم یک ماده معدنی مهم برای سلامت استخوان است. مصرف مکمل کلسیم می تواند بر نحوه جذب سایر مواد معدنی از جمله روی، منیزیم یا آهن توسط بدن تأثیر بگذارد. اگر ترکیبی از این مکمل ها را مصرف می کنید، با پزشک خود در مورد بهترین زمان برای جذب حداکثری هر ماده معدنی صحبت کنید.

منیزیم و کلسیم در فرآیند جذب در روده اختلال ایجاد می کنند و این می تواند اثربخشی آنها را کاهش دهد. اگر هر دو را مصرف می کنید، این کار را در ساعات مختلف روز انجام دهید.

همچنین کلسیم می تواند جذب آهن را کاهش دهد. آهن اغلب زمانی که با مواد غذایی دیگر ترکیب می شود کمتر موثر است. در صورت نیاز به مصرف مکمل های کلسیم و آهن، بهتر است آنها را با فاصله حداقل دو ساعت مصرف کنید.

این مکمل های خوراکی را همزمان مصرف نکنید.  دخالت می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا