ورزشی

این همه فساد در فوتبال هست اما مهدی تاج احضـار نمی‌شود

حداقل باعث شده است که نام افراد جدیدتری در میان آنها مطرح شود که برخی مجرم و برخی دیگر متهم و مطلع هستند.

پیش از این نیز بارها عنوان شده بود که سه مقام عالی رتبه فدراسیون فوتبال به عنوان متهم اصلی بازداشت شده اند. مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، مسئول برگزاری مسابقات لیگ یک بار و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از اولین افرادی بودند که به دادگاه احضار و سپس دستگیر شدند.

در آن روزها نیز گفته می شد که چند تن از مدیران باشگاه مس رفسنجان به همراه دو چهره رسانه ای دیگر در این ماجرا نقش داشته اند. اظهارات آنها شنیده شد و با قرار وثیقه آزاد شدند. پرونده مذکور آنطور که دادستانی کرمان اعلام کرده مربوط به حوادثی است که در فاصله سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ رخ داده است، هرچند بعید به نظر می رسد که چنین مفاسدی محدود به آن بازه زمانی باشد، اما تمرکز این روزها معطوف به این دو سال است.

یکی از رویدادهای اخیر در این میان احضار چهره های جدید به دادگاه است. افرادی که سمتی در فدراسیون فوتبال داشته یا دارند. همانطور که قبلا هم گفته شد پای پنج نفر جدید از فدراسیون فوتبال به این پرونده باز شده است. همانطور که تاکید شد این افراد ظاهرا به دلیل سمتی که در همان مقطع تاریخی داشتند برای رسیدگی به پرونده فساد فراخوانده شدند. فارس نوشته مهدی محمدنبی، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال (۱۳۹۲-۱۳۹۲)، میرشاد مجدی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال (۱۳۹۲-۱۳۹۲)، حیدر بهاروند، رئیس فدراسیون فوتبال (۱۳۹۳) -۱۳۹۴)، امیرحسین فتاحی، رئیس کمیته لیگ برتر (۹۵-۱۳۹۲) و محمدرضا کیشوری، دبیر لیگ برتر (۹۳-۱۳۹۲) به اتهام قبولی به دستگاه قضایی استان کرمان احضار شدند. رشوه.

اگرچه این افراد به عنوان متهم احضار شده اند، اما روند ممکن است تغییر کند. با این حال، داستان اصلی چیز دیگری است. با احضار چهره های جدید از سوی فدراسیون فوتبال، اکنون تعداد افرادی که از سوی این نهاد به دادگاه احضار شده اند به عدد نگران کننده ۸ نفر رسیده است.

نکته جالب اینجاست که این بار تقریباً تمام افراد مهم فدراسیون فوتبال چشم خود را به این قضیه باز کرده اند و هیچ کس دیگری بهانه ای نخواهد داشت که در وقوع چنین جنجالی ها در فوتبال دست نداشته اند. با وجود این، سوال اصلی همچنان باقی است. چطور است که همه چهره های فدراسیون به دادگاه احضار می شوند اما خبری از مهدی تاج به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال نیست؟ عجیب ترین نکته این است که چرا مجموعه های مختلف مدام بر این موضوع تاکید دارند که مورد مذکور مربوط به سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ است. یعنی حدود همان سال هایی که مهدی تاج از کارش در فدراسیون فوتبال استعفا داد.

تاج دی او در ماه ۱۹۹۸ پس از خبر شدن ماجرای ویلموتسگیت از فدراسیون فوتبال استعفا داد و اندکی پس از آن در سال ۱۴۰۱ بازگشت. این است که بیشتر چهره هایی که در این پرونده گرفتار یا احضار شده اند، سابقه همکاری با مهدی تاج داشته یا دارند. دو مورد مشخص این است که او پس از مطرح شدن ماجرای بازنشستگی و جدایی اش از فدراسیون فوتبال، یکی از این افراد را به فدراسیون بازگرداند و یکی دیگر را به عنوان مشاور ارشد خود انتخاب کرد.

البته اگر قرار باشد اتهامات این پرونده را بررسی کنیم، شامل آخرین سال حضور رئیس در فدراسیون، قبل از حادثه دلخراش و ماجرای مارک ویلموتس می شود. پس چطور ممکن است تقریبا همه اعضای مهم فدراسیون فوتبال احضار شوند و مهدی تاج به عنوان رئیس سابق و فعلی از بیرون به ماجرا نگاه کند؟

واضح است که این پرونده به معنای مجرم و متهم بودن مهدی تاج نیست، بلکه حداقل باید به عنوان یک مطلع پاسخگو باشد و مسئولان مربوطه تحت تعقیب قرار گیرند. امکان ندارد دوستان قدیم و جدید مهدی تاج همه متهم و مطلع باشند اما رئیس از همه چیز بی خبر باشد. هر چند خود تاج گفته بود همکارانش آماده پاسخگویی خواهند بود اما باید به عنوان نفر اول فوتبال ایران حجاب را از این اتفاقات برمی داشت.

اما مهدی تاج می گوید: در مفاسد هرکس در هر پستی باید پاسخگو باشد و همه همکارانم از آن استقبال کرده اند. امسال باید لیگی تمیز، خوب و منظم داشته باشیم. در مورد مسائل نظارت و داوری با نهادهای بازرسی رایزنی کرده ایم. همه کسانی که تماس گرفته اند باید بروند و پاسخ دهند. ما به طور کامل از ورود دستگاه قضایی به این منظور استقبال می کنیم.» اکنون که خود تاج نیز از آن استقبال می کند، به نظر می رسد زمان مناسبی است تا سخنان خود را به مقام قضایی ارائه کند و این ابهام بزرگ مبنی بر وجود سپری مانع از این امر نیست. احضار ناپدید خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا