ترندهای روز

این ۱۲ سد کشور زیر ۲۰درصد آب دارند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس آخرین آمار از ابتدای سال آبی تا سوم شهریور ماه، ۱۲ سد کمتر از ۲۰ درصد آب دارند و حجم آب مخازن نیز ۵۲ درصد است.

میزان ورودی به مخازن کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا سوم شهریورماه معادل ۴۰.۸۵ میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته که معادل ۳۸.۳۹ میلیارد مترمکعب بوده است. ۶ درصد افزایش یافته است. همچنین تولید کل سدهای کشور نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

حجم آب موجود در مخازن هم اکنون ۲۷.۱۴ میلیارد متر مکعب ثبت شده است که نسبت به سال قبل که ۲۴.۳۲ میلیارد مترمکعب بود، ۱۲ درصد افزایش داشته است. همچنین حجم سدهای کشور تا این تاریخ ۵۲ درصد است.

این 12 سد کشور کمتر از 20 درصد آب دارند

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور نشان می دهد که در ۱۲ سد درصد پر شدن کمتر از ۲۰ درصد است به طوری که سد دوستی و سد ترگاه در استان خراسان رضوی، سد پانزده. خرداد حوضه قمرود، سد استقلال آذربایجان غربی، سدهای تهام و تالوار استان زنجان، سد رودبال استان داراب استان فارس، سد تنگویه در استان سیرجان در استان کرمان و سد ساوه استان مرکزی کمتر از ۲۰ درصد آب دارند.

این 12 سد کشور کمتر از 20 درصد آب دارند

همچنین ارتفاع کل بارندگی در کشور برابر با ۲۴۹.۸ میلی متر است. این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره های بلندمدت مشابه (۲۴۳.۹ میلی متر) ۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (۲۰۸.۸ میلی متر) ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

این 12 سد کشور کمتر از 20 درصد آب دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا