ترندهای روز

این ۵ قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال به کار گرفته شوند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

طبق برنامه ای که در ماه آینده توسط قانونگذاران فوتبال مورد بحث قرار می گیرد، ممکن است چندین قانون جدید به این ورزش محبوب اضافه شود.

علاوه بر مواردی که در آبان ماه در نشست رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (IFAB) که اصلی ترین نهاد قانونگذاری در این زمینه است، با هدف بهبود رفتار بازیکنان مطرح شد، موضوع دیگری نیز به پیشنهادات؛ اینکه داوران می توانند برای آرام کردن بازیکنان متخاصم مسابقه را برای دقایقی متوقف کنند.

این 5 قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال اعمال شود

این ایده آخرین پیشرفتی است که IFAB برای بهبود رفتار بازیکنان در طول بازی در نظر دارد و بحث در مورد اجرای آزمایشی آن در دستور کار رسمی جلسه عمومی سالانه هیئت بین المللی فوتبال است که ماه آینده در گلاسکو برگزار می شود.

انتظار می رود که اعضا از جمله مارک بولینگهام، مدیر اجرایی هیئت حاکمه بین المللی فوتبال، به این قانون جدید چراغ سبز نشان دهند و اجرای آزمایشی آن از فصل آینده آغاز شود.

این 5 قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال اعمال شود

قانونگذاران همچنین احتمالاً اجرای آزمایشی قانون دیگری را تأیید می کنند که به موجب آن اتلاف وقت توسط دروازه بان ها منجر به جریمه ضربه کرنر برای حریف می شود.

تنها تغییر قانون در دستور کار که از فصل آینده اجرا می شود این است که تمام خطاهای عمدی هندبال در محوطه جریمه منجر به کارت قرمز می شود و توپ باید در مرکز نقطه پنالتی قرار گیرد.

این 5 قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال اعمال شود

اما سه آزمایش با هدف مستقیم بهبود رفتار بازیکن هنوز روی میز است.

در حالی که هنوز مشخص نیست که چه پروتکل هایی اتخاذ خواهد شد، اعتقاد بر این است که همه بازیکنان به زور توسط مسئولان مسابقه از هم جدا خواهند شد.

داوران این قدرت را دارند که تا زمانی که صلاح بدانند بازی را متوقف کنند تا زمانی که بازیکنان نیاز به آرامش داشته باشند.

این 5 قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال اعمال شود

دو مورد دیگر در ماه نوامبر توسط IFAB تایید شد. یکی اینکه در طول بازی فقط کاپیتان تیم می تواند به داور نزدیک شود. و دیگری قانون اخراج موقت است که به معنای لغوی «سین بین» نامگذاری شده است و هدف آن کاهش رفتارهای ضد فوتبالی مانند صحبت با مسئولان بازی یا تلاش برای فریب داور است.

بولینگهام در ماه نوامبر گفت: «چیزهایی که ما به آنها نگاه کردیم نقاط اختلاف و خطاهای تاکتیکی بود. وقتی هواداران در حال تماشای بازی هستند و می بینند که یک ضد حمله امیدوارکننده با هر نوع اشتباهی خراب شده است، واقعاً ناامید می شوند.

این 5 قانون جدید ممکن است به زودی در فوتبال اعمال شود

SunSport در آن زمان فاش کرد که گسترش دامنه VAR برای دادن کارت زرد دوم و حتی ضربات ایستگاهی و کرنر چیزی است که IFAB در نظر خواهد گرفت.

این امر پس از آن صورت می گیرد که پیر لوئیجی کولینا، رئیس داوران فیفا، گفت: “زمان آن رسیده که قبل از اینکه خیلی دیر شود، به مرحله دوم این فناوری نگاه کنیم.”

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا