ترندهای روز

این ۷ کار را انجام دهید تا عمری طولانی داشته باشید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

همانطور که همه بزرگسالان وارد ۲۵ سالگی می شوند، باید عادات ناسالم گذشته خود را کنار بگذارند و یک سبک زندگی سالم را اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که می توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. به گفته پزشکان، با رعایت ۷ اقدام زیر می توانید عمر طولانی داشته باشید:

۱. تحرک

حرکت بخش مهمی از زندگی سالم برای هر فرد است. مطالعات نشان می دهد که سبک زندگی کم تحرک افراد را در معرض خطر بیماری هایی مانند دیابت، مشکلات قلبی عروقی و فشار خون بالا قرار می دهد. البته لازم نیست به باشگاه بروید یا دوی ماراتن بدید، پیاده روی روزانه و تمرینات کششی نتایج خوبی به همراه دارد.

۲. زندگی اجتماعی

تنهایی یکی از معضلات امروز جامعه ما به ویژه در میان نسل های قدیمی است. مطالعات نشان داده است که هر چه افراد بیشتری در جامعه حضور داشته باشند و با افراد بیشتری وقت بگذرانند، مغز آنها سالم تر خواهد بود.

این 7 کار را انجام دهید تا عمر طولانی داشته باشید

۳. استفاده از مغز

تحقیقات نشان می دهد که لذت بردن از فعالیت هایی که مغز ما را تحریک می کند و آن را به واکنش تشویق می کند، راهی عالی برای جلوگیری از زوال شناختی است. در واقع مغز نیز مانند سایر اعضای بدن ما به ورزش نیاز دارد و انجام کار فکری به عنوان ورزش مغز محسوب می شود.

۴. خوردن غذای سالم

هیچ کدام از ما نمی توانیم به راحتی از کنار غذاهای شیرین و فست فودها بگذریم. با این حال، مهم است که با افزایش سن، غذاهای سالم تر بخوریم. البته این بدان معنا نیست که برای همیشه با پیتزا و شکلات خداحافظی کنید، بلکه فقط هر از چند گاهی شیرین یا فست فود بخورید و رژیم اصلی خود را سالم نگه دارید.

۵. زمانی را در فضای باز بگذرانید

به گفته محققان، حضور در طبیعت وضعیت روحی ما را بهتر می کند و در عین حال ویتامین D مورد نیاز روز را تامین می کند. پس حداقل هفته ای یکبار از طبیعت دیدن کنید. البته کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۶. از استرس دوری کنید

با افزایش سن، مدیریت سطح استرس بسیار مهم است. استرس مزمن بر تمام قسمت های مختلف بدن، از سلامت روانی و گوارشی گرفته تا افزایش خطر حملات قلبی و سکته، تأثیر منفی می گذارد. پس به هر طریقی که می توانید از استرس دوری کنید.

این ۷ کار را انجام دهید تا عمر طولانی داشته باشید

۷. به طور منظم به پزشک مراجعه کنید

مراجعه منظم به مراکز درمانی و بررسی وضعیت جسمانی به شما کمک می کند تا در صورت ابتلا به یک بیماری خطرناک، قبل از اینکه دیر شود، درمان را شروع کنید.

توجه به موارد فوق به شما کمک می کند تا با حفظ سلامتی خود زندگی طولانی و شادی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا