فناوری

ایکو ری‌را در آستانه ورود به بازار، کراس‌اوور ایرانی و جایگزین پژو ۲۰۰۸

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دیجیاتو: ایران خودرو در هفدهم تیرماه ۱۴۰۳ از خبرنگاران برای مشاهده و بررسی اکو ری دعوت کرد. اکو ریرا جدیدترین محصول ایران خودرو برای بازار داخلی است که جایگزین پژو ۲۰۰۸ می شود و می توان گفت ریرا اولین کراس اوور تولید داخل به معنای واقعی است.

ریرا مانند پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور جمع و جور در نظر گرفته می شود. با این حال پلت فرم و مشخصات فنی این خودرو مشابه پژو ۲۰۰۸ نیست.نسخه بهینه شده از موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ EF7 قدرت EcoRay را تامین می کند که ایران خودرو آن را EF7P TC می نامد. حداکثر بازده این موتور ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است.

تا کنون، موتور Eco Ray بزرگتر از دو رقیب نزدیک خود، KMC X5 و MVM X55 Pro است. با این حال، در بخش راندمان، موتور Eco Raya رقابت تنگاتنگی با موتورهای کوچکتر چینی دارد.

گیربکس افق میهن شده برای ریرا یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک است. فرض می کنیم این گیربکس مشابه گیربکس نصب شده روی توربوشارژر اتوماتیک شاهین پلاس، تارا V4 LX و دنا پلاس باشد. ایران خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ را ۱۰.۴ ثانیه اعلام کرده است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی ررا ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰۰ کیلومتر است. باک بنزین این خودرو ۵۰ لیتر حجم دارد. فضای بار ۴۱۰ لیتر و فاصله بین دو محور ۲۵۹۰ میلی متر از دیگر مشخصات ریرا است.

امکانات و تجهیزات

در داخل کابین کراس اوور ملی ایران خودرو از کلاسترهای دوگانه سراسری استفاده شده است که مدل متعارف طراحی خودروهای امروزی است. قطر هر کدام از این صفحه نمایش ها ۱۲ اینچ است. فرمان نیز مجهز به روکش چرمی و دکمه های کنترلی است و راننده می تواند آن را در ۴ جهت تنظیم کند. رویه صندلی ها نیز چرم و پارچه است. علاوه بر این سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز اتوماتیک است. صندلی راننده در شش جهت و صندلی سرنشین کناری در دو جهت قابل تنظیم است. گرمکن صندلی جلو نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز دستی برقی، ترمز اتوماتیک، سیستم کمکی در سراشیبی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی و کنترل کشش، دوربین پارک عقب با چهار کیسه هوا تجهیزات ایمنی اکو رایا ترمزهای چهار چرخ ریرا نیز دیسکی هستند. انتظار داریم اکو ریرا با قیمتی حدود یک میلیارد تومان روانه بازار شود. MVM X55 Pro، Tigard X35 و KMC X5 سه رقیب اصلی رایا در بازار داخلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا