اخبار بورس

ای کاش، حداقل یکی از کاندیداها از اقتصاد و بازار سرمایه بیشتر می‌دانست

به نظر می رسد بازار سهام فقط از بلوف های انتخاباتی سود می برد و نه چیز دیگری.

یکی نقش قصاب را بازی می کند و گوشت به در خانه تحویل می دهد، دیگری با ارجاع دائمی به نهج البلاغه حکومت علی (ع) را می سازد و یکی از تمام تجربیات سخت جنگ و پلیس و خلبانی برای یک نرم استفاده می کند. مديريت در بدو تاسيس كشور و ديگري به نظر مي‌رسد به عنوان پوششي براي ديگران متولد شده و ظاهراً نمي‌تواند به عنوان يك شخصيت مستقل در خدمت مردم و انقلاب باشد. واقعا درک اینکه کدام یک از فعالان بازار سرمایه از صحبت ها و عملکرد عالی این کاندیداها در عرصه بازار سرمایه راضی بودند سخت است اما لطفا به این کاندیداهایی که همیشه در صحنه هستند بی احترامی نکنید. امیدوارم خدای ناکرده فردا، روزی که کاندیدای مورد علاقه شما رئیس جمهور می شود و همچنان شاهد نابودی بازار سرمایه هستید، شرمنده رفتار خود با سایر سهامداران نباشید.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلدر حالی که جنجال ها و صحبت های انتخاباتی در روزهای اخیر به گوش فعالان بازار سرمایه رسیده است، نگاهی به صحبت ها و تفکرات کاندیداهای ریاست جمهوری تاکنون تا حد زیادی سرمایه گذاران این بازار را از آینده واهی خود رها کرده است.

حتی اگر ما به عنوان فعالان بازار سرمایه به شدت نگران اوضاع نابسامان و اسفناک بازار سرمایه در ماه ها و سال های اخیر هستیم، هرگز نباید چشمان خود را بر روی واقعیت ها ببندیم و امیدهای واهی به نتیجه انتخابات داشته باشیم.

باور کنید یکی از آرزوهای ما برای انتخابات پیش رو این است که کاش چیزی از کاندیداها، مشاوران، دیدگاه ها و برنامه های کاری این عزیزان نمی دانستیم تا حداقل کمی به وعده هایشان ایمان بیاوریم.

این یکی از بدبختی‌های ما در روزهای انتخابات است که می‌خواهیم مصاحبه‌ها و پنل‌های کارشناسی افرادی را ببینیم که عملکرد غیرقابل دفاع آنها در مجلس، جامعه، وزارتخانه‌ها و… را همه شنیده‌اند.

در اینجا نیز و مانند هر چهار سال، نامزدها باید جلوی فساد را بگیرند، اقتصاد را پویا کنند، با همه کشورهای جهان با قدرت جهانی و نه از موضع ضعف، روابط سازنده برقرار کنند، سفره نیازمندان را رنگ آمیزی کنند، از رانت جلوگیری کنند. و-خود – خویشاوندی را در نظر بگیرید و مهمتر از همه بازار سهام را به موقعیت اصلی خود بازگردانید.

خوشبختانه در انتخابات پیش رو، سه نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده، پزشک هستند (به نحوه دکتر شدن و میزان سهمیه آنها کاری نداریم) و قرار است ساعت ۷ صبح روز بعد از پیروزی در انتخابات برگزار شود. اقتصاد، فرهنگ، سیاست و روابط بین‌الملل کشور مورد بحث قرار گرفته است. یک مرحله غافلگیر کننده و یک عمل جراحی در عرض یک روز.

یکی نقش قصاب را بازی می کند و گوشت را به درب خانه می رساند، دیگری حکومت علی را با ارجاع دائمی به نهج البلاغه می سازد و یکی از تمام تجربیات سخت خود در جنگ، پلیس و کار خلبانی برای ساختن حکومت استفاده می کند. یکی تنش را از بین می‌برد، دیگری انگار به‌عنوان پوششی برای دیگران به دنیا آمده و مشخصاً نمی‌تواند به عنوان یک شخصیت مستقل به مردم و انقلاب خدمت کند.

شاید بسیاری از شما نیز بدون توجه به نمایش های ملال آور و سخنرانی های بی برنامه منتظر پایان طنز تلخ انتخابات و روشن شدن تکلیف ما باشید.

اما اکنون دعواهای لفظی و جناح بندی های سیاسی و اقتصادی فعالان بازار سرمایه در نوع خود قابل توجه است. باور کنید با توجه به شور و شوق و شعارهای برخی فعالان بازار سرمایه در روزهای اخیر، آنقدر هیجان زده شده ایم که فراموش می کنیم در بازار سرمایه ایران سهام داریم.

برخی از دوستان و صاحب نظران به سخنان نامزدهای ریاست جمهوری مشتاق هستند که گویی این نامزدها هرگز در بازار سرمایه جایگاه و نفوذی نداشته اند.

نمی دانیم چرا معتقدیم آقای قالیباف هیچ وقت رئیس مجلس نشده و مصوبات و تصمیمات ایشان و دوستانش نقشی در وضعیت فعلی بازار سرمایه ندارد.

آقای قالیباف در آخرین اظهارات ارزشمند خود اذعان داشت: دولت با سودهای بالای بانکی و اوراق منتشر شده در حال تخریب بازار سهام است زیرا به نظر می رسد حافظه کوتاه مدت خوبی ندارند از مشاور جوان، بی تدبیر و البته کمی مغرور آقای قالیباف انتظار داشتیم که به آنها یادآوری کند که بخش زیادی از انتشار اوراق با نرخ سود بالا نقش دارد و اجبار دولت برای تامین مالی بستگی به تایید و تایید دارد. از بودجه هایی با صدها هزار میلیارد تومان کسری همان مجلسی که ریاست آن را بر عهده دارد.

دوست دارم حداقل یکی از کاندیداها چیزی در مورد اقتصاد و بازار سرمایه بفهمد

جناب آقای قالیباف فراموش کرده اید که بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان کشور اصرار دارند که دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد، منابع مالی فراوان و غیرضروری را برای سازمان های مردم نهاد، لشکری ​​و… کاهش دهد و از هزینه های بیهوده پرهیز کند. این بزرگواران و دوستان تحصیل کرده شان در مجلس تایید می کنند که بودجه های دولت را که مبتنی بر تخصص و علم نیست، نخوانده اند.

آیا واقعاً می دانید اوراق قرضه با نرخ بهره بالا از کجا می آیند؟

آیا می دانید چرا دولت برای یافتن مشتری برای اوراق بدون پشتوانه خود باید نرخ سود بیش از ۳۵ درصد ارائه دهد؟

چون دولت کسری بودجه داشت و دارد. چون مخارجش با درآمدش همخوانی ندارد. چرا که برخی کارشناسان و همه جانبه در شورای اسلامی به بهانه وحدت دولت و مجلس از همه چیز حمایت و تصویب می کنند.

دوست دارم حداقل یکی از کاندیداها چیزی در مورد اقتصاد و بازار سرمایه بفهمد

آقای جلیلی که سالهاست تکلیف خود و بازار سرمایه را مشخص کرده است. شاید لازم نباشد منتظر بمانیم تا میزگرد اقتصادی او و پاسخ های او به سوالات مربوط به بازار سهام را بررسی کنیم. شاید بسیاری از شما در گذشته اظهارات کاندیدای Dot Woman را در روزهای انتخابات کشور به خاطر داشته باشید.

به گفته وی، تامین مالی و بازار اولیه بسیار مهمتر از بازار ثانویه است و تولید پول و ارزش در بازار ثانویه نه تنها جایی در اولویت ها و برنامه های وی ندارد، بلکه می تواند به عرصه سفته بازی نیز تبدیل شود. .

البته ممکن است مانند چهره او که نسبت به سال های قبل تغییر محسوسی داشته باشد، نظرات او نیز نسبت به سه سال قبل تغییر محسوسی داشته باشد.

دوست دارم حداقل یکی از کاندیداها چیزی در مورد اقتصاد و بازار سرمایه بفهمد

شاید تنها نکته قابل توجه و امیدوارکننده آقای قاضی زاده هاشمی با بورس، رابطه جایگاه ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران بازار سرمایه در سال های اخیر باشد (اگر فوت شدگان را در نظر بگیریم، کسانی که سکته کردند. موجودی) . بازار به عنوان نوعی شهید در راه کار و کار). شهدایی که قرار بود توسط این پزشک حاذق در عرض سه روز کاری احیا شوند، نه تنها احیا نشدند، بلکه بسیاری مفقودالاثر شدند.

البته وی در اظهارات اخیر خود مدعی شد برخی از افرادی که از تغییر سه روزه بنده در بورس در دوره قبل صحبت می کنند، قصد تخریب بنده را دارند. این ادعای آقای دکتر را کاملا می پذیریم چرا که حداقل ما بورسی ها بهتر می دانیم که ایشان در سه سال ریاست بنیاد شهید حتی موفق به ارزیابی وضعیت سهام بانک نشدند. دی (از زیر مجموعه های بنیاد شهید) چه برسد به اینکه شرایط ۳ روزه همه نمادها را تغییر دهد.

دوست دارم حداقل یکی از کاندیداها چیزی در مورد اقتصاد و بازار سرمایه بفهمد

و آقای مدزیکیان پس از تقلب عجیب روزهای گذشته در خصوص نرخ خوراک و مزایای آن برای بازار سرمایه، توانست با آوردن عبده تبریزی به میزگرد اقتصادی خود، برخی از فعالان بازار سرمایه را امیدوار کند.

وی در توییتی گفته بود: «برای حمایت از بورس، نرخ پیش‌خرید صنعتی را چند برابر کردند و مصوبه را دو ماه در کشوی معاونت اول نگه داشتند تا نورچشمی‌ها فرصت کافی برای خالی کردن پرتفوی خود داشته باشند.» اردیبهشت در سال ۱۴۰۲ تاسیس شد.

هنوز متوجه نشدیم که چرا برای حمایت از بورس نرخ عرضه صنعتی را چند برابر کردند اما مشخص است که به مسائل بازار سرمایه تسلط ندارند. البته به قول خودشان ما از یک پزشک توقع نداریم که در مسائل بازار سرمایه تخصص داشته باشد، اما از نماینده ای که ۱۲ سال است به مجوزهای اقتصادی و صنعتی رای داده است انتظار داریم کمی تخصص خود را در بازار مالی و سرمایه ارتقا دهد. . .

مطالعه سالانه یک کتاب اقتصاد و امور مالی بهترین محرکی است که می توان به آنها برای دستیابی به حداقل تسلط بر اقتصاد کمک کرد.

حیف که سخنان گرانبهای آقای زاکانی در سال ۱۴۰۰ را به یاد نمی آوریم. زاکانی در ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ درباره مدیریت بازار سرمایه نیز گفت: در پایان سال ۱۳۹۷ از مردم خواستم وارد بازار سرمایه نشوند. می گویید اجاره دارید؟ بله، من اجاره نامه داشتم چون یکی از مقامات این مملکت هستم و اگر مسئولیتی هم نداشتم باز هم آدم دقیقی بودم و می توانم آن را تحلیل کنم.

دوست دارم حداقل یکی از کاندیداها چیزی در مورد اقتصاد و بازار سرمایه بفهمد

همچنین بسیار خوشحالیم که هیچکس به سخنان او توجه نکرد زیرا بسیاری از فعالان بازار سرمایه در این فکر هستند که آیا سرمایه ای از باقی مانده رشد بازار از پایان سال ۲۰۱۸ باقی مانده است. مرداد ماه ۱۳۹۹ است.

در مورد آقای پورمحمدی صحبت نمی کنیم چون به قول خودش دکتر نیست و فقط دانشجویی نیست که بخواند و بنویسد. بنابراین بعید است اطلاعات خاصی در مورد بورس داشته باشند.

واقعا درک اینکه کدام یک از فعالان بازار سرمایه از صحبت ها و عملکرد عالی این کاندیداها در عرصه بازار سرمایه راضی بودند سخت است اما لطفا به این کاندیداهایی که همیشه در صحنه هستند بی احترامی نکنید. امیدوارم خدای ناکرده فردا، روزی که کاندیدای مورد علاقه شما رئیس جمهور می شود و همچنان شاهد نابودی بازار سرمایه هستید، شرمنده رفتار خود با سایر سهامداران نباشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا