اخبار اقتصاد ایران

بابک زنجانی در حال تحمل کیفر در بازداشتگاه است

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد. سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده میلاد حاتمی گفت: از طریق خبرگزاری قوه قضائیه در خصوص پرونده میلاد حاتمی اطلاع رسانی شده است. در حال حاضر این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران در حال بررسی دقیق است […]

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد. سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده میلاد حاتمی گفت: از طریق خبرگزاری قوه قضائیه در خصوص پرونده میلاد حاتمی اطلاع رسانی شده است. در حال حاضر این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی دقیق قرار گرفته و منجر به صدور رای شده است. وی افزود: در تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۲ پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب، تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد. ستایشی در خصوص اتهامات وارده به میلاد حاتمی گفت: از جمله اتهامات این فرد، فساد در دنیا از طریق گسترش فساد در سطح وسیع، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق خروج ارز از سیستم مالی کشور است. سامانه به مراکز قمار، پولشویی، افتتاح مرکز قمار، تشویق به فساد و اقدامات مخرب در فضای مجازی و موارد دیگری که در حوزه بی بند و باری است. قطعا با دقت کامل و صرف وقت به این پرونده رسیدگی و پس از تایید، اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت تحقیقات از عاملان شهادت عجمیان
ستایشی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت تحقیقات از عاملان شهادت عجمیان چگونه است، گفت: اغتشاشات ۲۵ آبان در سال ۱۴۰۱ در حوالی بهشت ​​سکینه (س) کرج اتفاق افتاد که به شهادت سید روح الله عجمیان انجامید. یکی از متهمان پرونده (محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی). سخنگوی دستگاه قضایی افزود: برای سایر متهمان پرونده مورد بحث در نافی بلد نیز احکام حبس صادر شد و هم اکنون این احکام در حال اجراست. عفو استاندارد به مناسبت ۲۲ بهمن سال گذشته ۳ متهم این پرونده مشمول عفو و آزادی شدند. وی گفت: حکمی از سوی دیوان عالی کشور صادر شد که بر اساس آن ۲ متهم دیگر مورد عفو قرار گرفتند. در مورد سایر متهمان نیز اصل حکم قطعی و لازم الاجرا بوده و اجرا شده است. یکی از افراد این پرونده پس از دریافت نظر دستگاه مربوطه در مورد موضوع، به دلیل نقص در تحقیقات به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. اولین حکم صادره در خصوص آن فرد تایید و حکم وی اجرا شد.
سخنگوی قوه قضاییه در تشریح سوال خبرنگار درباره پیگیری و احضار علی اکبر رائفی پور گفت:
رائفی پور با توجه به نکاتی که مطرح کرد به دادسرای انقلاب تهران دعوت شد و مدارک و مستنداتی در خصوص آن موارد از وی مطالبه شد و مدارک از وی اخذ شد و مرجع قضایی در حال حاضر در حال بررسی اسناد و مدارک است و در صورت رسیدن یک تصمیم، ما حدود قانون را اعلام خواهیم کرد.

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتیجه رسیدگی به پرونده قدیمی بابک زنجانی گفت: رئیس قوه قضائیه همواره به مراجع قضایی تاکید کرده است که در تعیین تکلیف پرونده های سالمندان با توجه به موعد مقرر نهایت دقت را داشته باشند. مقررات قانونی : با محدودیت نیروی انسانی و به ویژه نیروهای متخصص مواجه هستیم. تمام تلاش ما بر این است که با تمام محدودیت ها در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف کنیم. یکی از مشکلات ما موارد قدیمی و رسوبی است. سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی گفت: پرونده این فرد مورد رسیدگی قرار گرفت. این شخص به دلیل اخلال در نظام اقتصادی به اعدام و مصادره اموال محکوم شده است و اقداماتی در خصوص مصادره اموال انجام داده و اقدامات قوی تری برای مصادره اموال و در زمان مقرر در حال انجام است. لازم الاجرا، حکم حبس تعزیری نیز اجرا خواهد شد. . قوه قضائیه با هیچ کس ربطی ندارد و در همه موارد طبق موازین قانونی اقدام می شود. بابک زنجانی در حال گذراندن مجازات اختلاس در بازداشتگاه است.
ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلفات سازمان هواپیمایی کشوری در اعطای دوستی غیرقانونی در آزمون خلبانی داماد رئیس جمهور سابق، گفت: اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته است، اولین قدم بر عهده آن است. سازمان مربوطه در حدود اختیارات خود به تخلفات رسیدگی کند. در صورتی که اقدام انجام شده مجرمانه یا قابل مجازات باشد، ارسال آن به مرجع قضایی ذی صلاح بر عهده دستگاه ذی ربط است که تاکنون گزارشی مبنی بر تشکیل پرونده کیفری در دادسرای ناحیه نهم انقلاب تهران به دست ما نرسیده است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با افرادی که با ادعاها و تشویش اذهان عمومی مشغول بدنام کردن نظام و مسئولان هستند، گفت: با وجود این همه توجه، برخی مرتکب اعمالی می شوند که باعث تشویش می شود. ذهن مردم موضوع حفظ امنیت روانی مردم یکی از موضوعات و نکاتی است که همواره حساس و در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و همانطور که مشاهده می کنید پرونده های زیادی تشکیل شده و مستندات اظهارات آنان از افراد مختلف درخواست شده است. و به این موارد طبق موازین قانونی رسیدگی شده است. وی تاکید کرد: شهادت می دهیم که تسامح نبود و مقتدرانه و با رعایت اخلاق کار را پیگیری کردیم و به طور مستمر از طریق رسانه ها و مسئولان اعلام شده است. سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: معتقدیم توهین، افترا، طنز و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شهروندان و شهروندان آگاه و متدین در جمهوری اسلامی نیست. رسیدگی به این جرایم موضوع ماده ۳۰۸ باب ۱۵ قانون مجازات اسلامی، مواد ۶۹۷، ۶۹۸ و ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۷۴۶ قانون جرایم رایانه ای در خصوص افترا و نشر اکاذیب است. برخی از این جرایم را جرایم قابل گذشت می نامند و در این جرایم به شاکی خصوصی نیاز است و با شکایت شاکی خصوصی شروع می شود و به گذشت او ختم می شود و آنهایی که شامل حیثیت عمومی و خصوصی می شود با شکایت شاکی خصوصی شروع می شود. شاکی خصوصی، اما با گذشت او. تعطیل نیست زیرا جنبه عمومی جرم باقی است. وی بیان کرد: فضای سالم نیازمند مراقبت و پاسداری است و قوه قضاییه در حدود قانون افترا، توهین و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان و آسیب رساندن به دیگران را نمی پذیرد. مسئول یا غیرمسئول بوده و طبق قانون مجرمانه محسوب می شود. و در چارچوب قانون بازدارندگی بدون توجه انجام می شود. سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: باید حریم مردم را حفظ کنیم و کار را امروز از خودمان و از کارهایی که روان مردم را مختل می کند شروع کنیم.
بایستیم

آخرین وضعیت پرونده گروه اعظم
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده گروه اعظم گفت: پرونده گروه اعظم قانونی شده و دستور قضایی این پرونده از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده صادر شده است. جرایم اقتصادی قرارداد. در صورت کسب اطلاعات دیگری حتما به شما اطلاع خواهیم داد. در مورد اتهامات افرادی که قبلاً در این پرونده هستند
اطلاع رسانی شده است.

شرح آتش سوزی بیمارستان گاندی
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علل آتش سوزی بیمارستان گاندی و تلفات جانی این حادثه و با توجه به هشدارهای متعدد مبنی بر ناامنی بیمارستان، چرا دستگاه های قضایی و امنیتی اقدامات لازم را برای تخلیه بیمارستان انجام نداده اند؟ در ساخت و سازها و رعایت ایمنی دستگاه قضایی آخرین حلقه است و مسئولان و کسانی که در ابتدای کار هستند باید به وظایف خود عمل کنند. وی بیان کرد: برخورد با موضوع ساختمان های ناایمن ابعاد و زوایای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی قضایی دارد و بار اصلی بر دوش مسئولان شهری است.
ستایشی گفت: قوه قضاییه با توجه به وظیفه نظارتی خود اقدامات و تذکرات مختلفی را صادر کرده و در مواردی سعی در جلوگیری از ادامه فعالیت آنها داشته است. از اختراعات جلوگیری کنیم. سخنگوی قوه قضائیه افزود: انتظار داریم نهادهای ذیربط در راستای ایمن سازی و رعایت استانداردهای مربوطه توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص، محدود و فوری اقداماتی را در خصوص امنیت انجام دهیم. زیرا اگر کاری انجام ندهند، اقدام پیشگیرانه و برخورد قانونی انجام می دهیم. ستایشی گفت: زحمتکشان ما در زمینه اطفای حریق کارهای ارزنده ای انجام دادند و توانستند آتش را مهار کنند. با کمک موثر فرجا و فاتب و حضور در میدان تردد خودروها در مجاورت بیمارستان برای تسهیل امداد رسانی انجام شد. کارشناسان روز جمعه در محل حاضر شدند و برای روشن شدن علت حادثه و اعلام آن به مراجع قضایی تا روز شنبه تحقیقات را انجام دادند. ستایشی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، افزود: دادستان با اعزام معاون و بازپرس ویژه بر این کار نظارت ویژه داشته و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده تا بر اساس آن پاسخ قابل دفاعی داشته باشیم. . وی گفت: سازمان آتش نشانی بیش از هزار واحد پرخطر در تهران را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کرده است و دادسرای مربوطه ناحیه ۳۷ عمومی و انقلاب است. برای هر کدام از این واحدها بررسی و تذکرات لازم برای ایمن سازی آنها داده شده است، ساختمان گاندی در فهرست این ساختمان ها نبوده است. ستایشی گفت: سازمان آتش نشانی چندین بار هشدارهای لازم را برای ایمنی به این بیمارستان ارسال کرده است که تاکنون علت حادثه مشخص شده است.
مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا