ترندهای روز

باجناق‌های قاتل 5 سال بعد از کشتن زن جوان بخشیده شدند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اردیبهشت در سال ۱۳۷۷ فرزندان زن جوانی با مراجعه به ماموران انتظامی بندرعباس از ناپدید شدن مادر خود خبر دادند. آنها گفتند که مادرشان چند روز پیش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته و به تماس های آنها پاسخ نمی دهد. یکی از آنها گفت: پدر و مادرم چند سال پیش از هم جدا شدند و ما با مادرمان زندگی می کردیم تا اینکه چند روز پیش مادرمان ناپدید شد و می ترسیم اتفاق بدی برای او افتاده باشد. با شروع تحقیقات در مورد این زن مشخص شد که او مدتی با مردی رابطه داشته و ممکن است این مرد از سرنوشت او باخبر باشد. این مرد نیز چند سال پیش از همسرش جدا شد و تنها زندگی کرد. او در بازار ماهی فروش بندرعباس مشغول به کار بود و چند روز پس از ناپدید شدن زن جوان به پلیس آگاهی احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این مرد ارتباط با زن جوان را پذیرفت اما مدعی شد از سرنوشت او اطلاعی ندارد. در این شرایط بازجویی ها از او ادامه داشت تا اینکه اعتراف هولناکی کرد که زن جوان را با کمک دوست پسر سابقش کشته است.

متهم در اعترافات خود گفت: پس از جدایی از همسرم مدتی بندر را ترک کردم و چند سالی در شهر دیگری زندگی کردم تا اینکه به بندر برگشتم. این بار در بازار ماهی فروشی کار می کردم و در آنجا بود که با زن جوانی آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. هنوز وضعیت مالی خوبی نداشتم و مشکلات زیادی داشتم. یک روز پیش دوست پسر سابقم رفتم و از او کمک خواستم. خانه کوچکی را هم که برای زندگی در آنجا داشت به من داد. متهم ادامه داد: یک روز که زن جوان را به خانه خود دعوت کرده بودم، ناگهان همسایه ام از راه رسید و با دیدن زن جوان در خانه شوکه شد. سریع با من روبرو شد و گفت نباید کسی را به خانه می آوردم. گفت باید زن جوان را از خانه ام بیرون کنم. در شرایط سختی قرار داشتم و نمی دانستم باید چه کار کنم. در این شرایط بود که تصمیم گرفتم به حرف دوست پسر سابقم گوش کنم و زن جوان را بیرون کنم. در این بین من و زن جوان با هم درگیر شدیم و دوست پسر سابقم از من حمایت کرد و دقایقی بعد وقتی به خود آمدیم زن جوان را خفه کرده بودیم. بعداً جسد را با کمک یکدیگر به صحرای دورافتاده بردیم و در آنجا دفن کردیم. سپس قرار گذاشتیم که در مورد این داستان با کسی صحبت نکنیم.

در پی اعترافات این متهم، دوست پسر سابق وی نیز دستگیر شد و در اعترافات خود سخنان متهم ردیف اول را تایید کرد. گفت ناخواسته در معرض این قضیه قرار گرفتم. متهم گفت: همسرم همیشه به من می گفت که خواهر شوهر سابقش مرد خوبی نیست و همیشه از من می خواست که با او رابطه نداشته باشم. وقتی همسرم فهمید خانه ام را به او داده ام، چند روزی عصبانی بود. حالا فهمیدم اشتباه کردم و بی دلیل پایم به پرونده قتل باز شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، متهمان به اتهام قتل در دادگاه کیفری استان هرمزگان محاکمه شدند. شواهد به دست آمده نشان داد که هر دو متهم به یک اندازه در قتل مجرم هستند. در چنین شرایطی بود که هیئت قضایی هر دو متهم را به قصاص محکوم کرد و اولیای دم را به پرداخت مابه التفاوت دیه قبل از اجرای حکم محکوم کردند. اگرچه این تصمیم مدتی بعد قطعی و آماده اجرا شد، اما مسئولان واحد صلح و سازش دادگستری هرمزگان تلاش خود را برای صلح و سازش در این پرونده آغاز کردند و در نهایت با تلاش قاضی الهام پوردهقان فراشاه، مسئول مربوطه. از واحد اعدام و کاظم شاهرخ نیا. اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس اولیای دم با بخشش هر دو محکوم در قبال دریافت دیه موافقت کردند تا این پرونده مختومه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا