اخبار بورس

بارالها، “ما را از برکات و نزولات دانشگاه امام صادق (هاروارد وطنی)، محفوظ بدار”

موضوع هفته: به مناسبت پایان قریب الوقوع تصدی ۱۴ ساله امام صادقی در سازمان بورس و اوراق بهادار؛

بلافاصله پس از انقلاب که واحد تهران دانشگاه هاروارد به دانشگاه امام صادق(ع) واگذار شد و رهبری آن به جناب آیت الله کنی سپرده شد، ما خاندوزی، عشقی، عبدالمالکی، جبلی، وحیدی و… را تربیت کردیم و دانشگاه هاروارد. مریم میرزا خانی، کامران وفا، ساموئل وبر، جیمز راسل، الیوت، باراک اوباما، مارک زاکربرگ و بیل گیتس را به جهانیان معرفی کرد. به نظر جنابعالی برای سنجش و ارزیابی توانایی های هوشمندی و علمی روسای جمهور آینده بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت اقتصاد و بسیاری از پست های کلیدی دیگر کشور، این سوال در مورد نحوه همکاری پیش می آید. و غسل مهمتر است یا ارزیابی های مربوط به توانایی حل مسئله، بهره هوشی و دانش اعداد؟

چیزی را گزارش کنید افق میهنپس از ناامیدی کامل بسیاری از فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه از بهبود شرایط فعلی بازار در روزهای اخیر، شایعات و گمانه زنی های اصلی احتمالا به پایان خدمات عالی آقای عشقی و معرفی کاندیداهای احتمالی برای تصدی این پست مربوط می شود. رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار

شاید بد نباشد به جای نگاه به عملکرد رئیس همیشه منفعل سازمان بورس و اوراق بهادار به تحلیل وقایع تلخ دوران تصدی وی بپردازیم، مانند حادثه «پترو رانت ” اردیبهشت بیایید ۱۴۰۲ بپردازیم، یکی از محتمل ترین و موثرترین عوامل در روزهای سیاه بازار سرمایه، اقتصاد و وضعیت کنونی کشور را بررسی می کنیم.

رمز عبور: دانشگاه امام صادق

این اسامی را بررسی کنید:

سرداران تنها با یک میلیون تومان شغل ایجاد می کنند حجت الله عبدالمالکیبرنده چندین جایزه نوبل اقتصاد، آقای کارهای خانه، علی اکبر صالح آبادی به ارث رسیده از بزرگان بانک مرکزی و سازمان بورس. حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی مغز متفکر ناکامی های پی در پی در ورزش کشور یامین پور، گالیله ها، کوهنورد و ….

جدای از افتخارات بی شماری که هر کدام از این اساتید برای کشور به ارمغان آورده اند، در بین این همه دوست داشتنی یک ویژگی و یک شاخص وجود دارد. “دانشگاه امام صادق“.

بارالهی،

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا در ۱۹ سال گذشته فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) بیش از ۱۴ سال ریاست سازمان بورس کشور را بر عهده داشتند؟ به نظر شما دلیل حضور تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق در سازمان های مهم تخصصی مالی و اقتصادی کشور چیست؟

وقتی دانشگاه هاروارد را به امام صادق تبدیل کردیم:

به تاریخچه و چگونگی تبدیل شدن یکی از مهمترین و تنها شعبه های دانشگاه هاروارد در ایران به دانشگاه امام صادق نمی پردازیم. از بزرگانی چون لاجوردی ها، خسروشاهی ها، فرمانفرمائیان و… چیزی نخواهیم گفت. اما از شما می خواهیم که فلسفه تأسیس دانشگاه هاروارد در ایران و تبدیل این دانشگاه به امام صادق (ع) را مد نظر قرار دهید. باید آموزشی باشه

بارالهی،

بلافاصله پس از انقلاب که واحد تهران دانشگاه هاروارد به دانشگاه امام صادق (ع) واگذار شد و رهبری آن به آیت الله کنی سپرده شد، ما به تربیت خاندوزی، عشقی، عبدالمالکی، جبلی، وحیدی و… پرداختیم. اما دانشگاه هاروارد، مریم میرزاخانی، کامران وفا، ساموئل وبر، جیمز راسل، الیوت، باراک اوباما، مارک زاکربرگ و بیل گیتس را به دنیا معرفی کرد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) که پست های رهبری و اقتصادی زیادی در کشور به آنها سپرده شده است، چه امکانات، چه اساتید و چه سطح هوشی دارند؟

آیا افراد دارای ضریب هوشی بالا و رتبه های تک رقمی در کنکور سراسری ریاضی در این دانشگاه ثبت نام می کنند؟ مثلا آیا کسی از ضریب هوشی آقای خاندوزی، البته عشقی، رتبه و نمرات این عزیزان اطلاعی دارد؟ (البته بدون سهمیه)

آیا ده نفر برتر کنکور سراسری رشته ریاضی و علوم تجربی را که در دانشگاه های شریف، تهران و بهشتی قبول شده و در دانشگاه امام صادق ثبت نام کرده اند، می شناسید؟ (البته ما همچنان اصرار داریم که اگر چند گزینه را می شناسید، این اقوام را بدون سهمیه رتبه بندی کنید.)

بارالهی،

آیا به عنوان یک متقاضی علاقه مند به پذیرش در دانشگاه امام صادق(ع) به یکی از سایت های مشاوره پذیرش مراجعه کرده اید تا از توانایی این دانشگاه در جذب دانشجو و متقاضی مطلع شوید؟

نحوه جذب دانشجو با استفاده از وب سایت های متعدد مشاوره تحصیلی:

اولین گام برای تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) دستیابی به سطح علمی بیش از ۶۰۰۰-۶۵۰۰ جایز است که برای بسیاری از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های معتبر حتی دانشجویان دانشگاه های سراسری سطح طنز محسوب می شود. (لازم به ذکر است که نمره کنکور حدود ۱۱۰۰۰ است و داوطلبان با نمره ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ معمولا رتبه های تا ۲۰۰۰ و کرسی های دانشگاه های بزرگ را کسب می کنند. پس از آن داوطلبانی با نمره بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ هستند که می تواند در هر یک از سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی وارد دانشگاه های سطح ۲ و ۳ در رشته های پیراپزشکی، فنی و مهندسی و … شود، اما حدود ۶۰۰۰ نفر در کنکور قبول شده اند که چالش بزرگی است. به دلیل گستردگی شرکت کنندگان، اغلب مجبورند به رشته ها و دانشگاه های کمتر محبوب با شرایط خاص روی بیاورند.

مرحله دوم برای پذیرش در چنین دانشگاه معتبری شرکت در مراحل مصاحبه و گزینش الزامی است. بدون توضیح در مورد نحوه انتخاب، به مواردی که در این زمینه در چندین سایت مشاوره آموزشی اشاره شده است می پردازیم:

بارالهی،

تقویت بنیان دینی و مشارکت در فعالیت های دینی و بسیج برای ایجاد تحول در مدیریت عملیات خرد، کلان و بانکی با استفاده از روش های نوین.

بارالهی،

بدون شک ما نیز معتقدیم که هر مسلمانی باید دانش خود را در موضوعات دینی گسترش دهد. اما به نظر شما برای سنجش و ارزیابی توانایی های هوشمندی و علمی روسای آینده بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت اقتصاد و بسیاری از پست های کلیدی دیگر کشور، صالح آبادی (رئیس ۹ ساله سازمان بورس و ریاست یک ساله بانک مرکزی) آقای فطانت (رئیس ۲ ساله سازمان بورس) کارهای خانه (وزیر اقتصادی سه ساله و عضو قدیمی کمیسیون اقتصادی مجلس) یک عشق (رئیس ۳ ساله سازمان بورس) سوال در مورد نحوه تیم سازی و استحمام مهمتر است یا سوال در مورد قدرت حل مسئله و اهمیت هوش مصنوعی در آینده کشور؟

برای داوطلبان مدیریت مالی، وضعیت ابزارهای مالی و تسلط بر علوم برنامه نویسی مهمتر است یا حفظ داده های مهم دینی؟ دانستن زبان برنامه نویسی برای رئیس بانک مرکزی مهمتر است یا زبان عربی؟

آیا اکنون متوجه شده اید که وضعیت کشور تا به امروز چگونه پیش رفته است؟ در دانشگاه‌های علوم دینی تحت رهبری روحانی، رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و در دانشگاه‌های صنعتی بزرگ با اساتید برجسته علمی، رانندگان اسنپ و کارگران پاره وقت آموزش می‌دهیم.

بالاخره از فارغ التحصیلان عادی یک دانشگاه کوچک با وضعیت علمی پایین چه انتظاری می توان داشت؟ آیا فردی از دانشگاه امام صادق(ع) مجدداً مسئولیت سازمان بورس و وزارت امور اقتصادی را بر عهده می گیرد؟ امیدواریم آقای المدیجیان فهمیده باشد که رای ۱۶ میلیونی ایشان ربطی به استفاده زیبا از احادیث نهج البلاغه ندارد، ایشان اکنون چهاردهمین رئیس جمهور کشور خواهند بود.

امیدواریم برای اولین بار شاهد باشیم که در رأس امور، فارغ التحصیلان کمتر باهوشی از دانشگاه های کوچکی مانند شریف، تهران، بهشتی، علامه و… باشند و نه فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه های بزرگی مانند امام صادق. (البته با تاکید زیاد، بدون استفاده از انواع سهمیه ها)

و رئیس بعدی…

شاید عده ای که البته تعدادشان کم است ناراحت شوند چون ما خیلی سریع از این حرکت آقای عشقی استقبال کردیم. باور کنید ما نیز مانند شما از مهارت های شگفت انگیز و خدمات ارزنده آنها به بازار سرمایه آگاه هستیم، اما به خوبی می دانیم که این افراد مخلص و انقلابی همیشه جای خوبی برای خدمت به مردم خواهند یافت.

برای او در سمت های بعدی آرزوی موفقیت دارم (البته اگر رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد نباشد) اما به نظر می رسد زمان آن رسیده که خرابه های بورس را به نفر بعدی بسپارند.

با اینکه نام های زیادی هنگام کاندیداتوری برای ریاست سازمان بورس می شنویم، دقایقی از ته دل می خندیم، اما امیدواریم تیم اقتصادی پزشکان محترم اشتباهات سایر روسای جمهور را تکرار نکنند و استفاده نکنند. سازمان بورس برای کسب تجربه برای یک ضعیف و جمع آوری مدیران جوان.

بارالهی،

رئیس جدید سازمان بورس باید بداند بورس کشور خرابه ای است که نه سرمایه گذاران به این سادگی اعتماد می کنند و نه شاهد تحولات چشمگیری در اصلاح سازوکارهای غلط گذشته خواهیم بود. باید بدانید که کثرت فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) در سال های اخیر تاثیر بسزایی در بدنه سازمان بورس و نهادهای تصمیم گیر داشته است که نباید با این حجم علمی، فکری و فکری به دنبال معجزه و تحول بزرگ بود. منابع انسانی.

حتی اگر بتوان ده ها بند در خصوص انتظارات علمی و منطقی فعالان بازار سرمایه از رئیس جدید سازمان بورس عنوان کرد، شاید بتوان یک آرزو را به عنوان آرزوی قلبی بسیاری از سرمایه گذاران این بازار مطرح کرد:

امیدی به سلامت سازمان نیست لطفا به ما آسیب برسانید

اشتراک گذاری:

یک دیدگاه

  1. جناب کشاورز با عرض سلام
    بدان جناب یامین پور بسیار خردمند تر از این است که تو انسان بی مقدار او را کوچک بشماری و جایگاه اور ا سبک و موهن به زبان بیاوری.
    ایشان فکور ظریف اندیشی است که بنده از محضرشان بسیار بسیار درس آموخته ام پس دهان نامبارکت را لا اقل در مورد ایشان ببند و بدان ایشان در مکتب امام صادق
    و همان دانشگاه امام صادق پرورش یافته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا