محیط زیست

بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق استان ابری و مه آلود گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: فردا رگبارها در نواحی غربی و شمالی با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبار پراکنده ادامه دارد. سطح استان پیش بینی شده است.

وی درباره اعلام هشدار سطح نارنجی رنگ به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی موضعی در استان گفت: فعالیت این سامانه از اوایل امروز آغاز شده و با رگبار باران، رعد و برق و موقتی شدید همراه خواهد بود. وزش باد در مناطق مستعد تگرگ تا اوایل فردا است.

حاجی بابایی تصریح کرد: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، خوروبیابانکفریدن (داران)، کشاورزان، متن، فریدونشهرگلپایگان، شاهین شهر و میمه، نایین، نطنز، اسلام آباد موگوی و اردستان تحت تاثیر نظام است.

وی افزود: احتمال انتشار وجود دارد رواناب و اختلال در تردد، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه ها و جاده ها، آبگرفتگی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و کشاورزی از جمله خطرات است. از این سیستم است.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر رودخانه ها و سواحل و آبراهه های فصلی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و … کوچ عشایر، آماده سازی دستگاه ها اجرا و امداد و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی توصیه می شود.

وی با توجه به صدور اخطاریه زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت فردا در استان، تصریح کرد: این سامانه در نقاط مستعد تگرگ با بارش سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است. .

حاجی بابایی افزود: فعالیت سامانه مذکور طی روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه شهرستان ها بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر و گلپایگان متاثر می شود.

وی افزود: شدت ناپایداری های این سامانه امروز در تمامی مناطق استان به ویژه است آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویانارک بادرود بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانکفریدن (داران)، کشاورزان، متنزواره، شهرضا، فریدونشهرکاشان، کبوترآبادکهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، نسخه متاثر از.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دما در اکثر مناطق دو تا سه درجه کاهش می یابد، گفت: حداکثر دمای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۱۸ درجه سانتیگراد و کمینه دما فردا صبح ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. به ۱۲ درجه سانتیگراد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا