محیط زیست

بارش‌ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد / کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به آخرین پیش بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال قزوین. ، استان های البرز و زنجان. و ارتفاعات استان های تهران، سمنان، کرمان و یزد بارش برف و باران گاهی وزش باد و رعد و برق رخ می دهد.

وی افزود: روز شنبه در نواحی شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب، روز یکشنبه در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب شرق، نوار شرقی، غرب، سواحل دریای خزر و استان های واقع در حاشیه دریای خزر. دامنه های جنوبی البرز مرکزی. و گاهی باد پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق و کمربند غربی بارش باران رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود و حداکثر بارش در روز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و یکشنبه در جنوب سیستان پیش بینی می شود. و بلوچستان

وی افزود: امروز در نواحی شمال شرق و مرکز، شنبه در نواحی جنوب شرق، یکشنبه در برخی مناطق غربی افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات و روز سه شنبه در جنوب شرق و شرق پیش بینی می شود. کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران شرایط جوی کشور گفت: امروز و یکشنبه دریای خزر شنبه و یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز دوشنبه خلیج فارس و سه شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری است، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداکثر ۲۰ و حداقل ۲ درجه سانتیگراد و در روز شنبه صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداکثر ۲۰ درجه و حداقل ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا