محیط زیست

بارش‌ها در کشور از سر گرفته می‌شود

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز در نیمه شرقی کشور جو آرام و پایدار و در بعدازظهر با ورود بارندگی پیش بینی می شود. سامانه در غرب کشور، در نواحی دامنه های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب، ابری، بارش پراکنده و وزش باد.

وی افزود: روز دوشنبه دامنه فعالیت این سامانه در محدوده های کمربندی غربی، دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و خراسان جنوبی میزان بارش ها قابل توجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: بارش باران در ارتفاعات به صورت برف و در استان های جنوبی رعد و برق پیش بینی می شود و در روز سه شنبه نیز بارش ها در مناطق مذکور ادامه دارد.

ضیائیان ادامه داد: در مرکز هرمزگان، جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدید و در بعدازظهر از میزان ابرناکی و در نیمه غربی کاسته می شود.

وی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود و به تدریج این سامانه از شرق به خارج می رود. کشور. خواهد بود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: روز پنجشنبه با گذر امواج جوی تراز متوسط ​​در شمال غرب، مناطق غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابری است. ، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی ها تا روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می شود و روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری در اواسط روز، افزایش ابر، گاهی وزش باد همراه با مه در صبح با حداکثر ۱۴ و حداقل یک درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه. ، در برخی ساعات نیمه ابری، افزایش ابر همراه با بارش باران و برف و مه گرفتگی حداکثر با ۱۵ و حداقل صفر درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا