ترندهای روز

بارش آخرین باران‌های تابستانی در این استان‌ها

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان اظهار داشت: امروز (۲۱ شهریور) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد وجود دارد. پنجشنبه (۲۲ شهریور) علاوه بر این مناطق در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

آخرین بارندگی تابستان در این استان ها

وی ادامه داد: جمعه (۲۲ شهریور) با عبور موج تراز میانی جو از سمت شمال کشور در استان های واقع در شمال غربی دامنه های البرز واقع در گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز واقع در البرز، تهران و. آبرانکی سمنان گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. خواهد بود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی افزود: شنبه (۲۳) شهریور) رگبارهای پراکنده در ارتفاعات شمال غربی رخ می دهد. در شرق گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و در دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های مرکزی همدان و قم، ارتفاعات غرب اصفهان، یزد. و کرمان وزش باد پیش بینی می شود. در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران نیز بارش شدید باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: یکشنبه (۲۴ شهریور) به جز شمال غرب در سایر مناطق مذکور بارش باران رخ می دهد و علاوه بر آن در خراسان جنوبی و ارتفاعات خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: از جمعه تا شنبه (۲۳ الی ۲۴) شهریورکاهش نسبی دما در شمال کشور و علاوه بر شرق و جنوب شرق کشور در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز و در اصفهان، قم رخ خواهد داد. استان مرکزی و همدان در ساعاتی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) صاف تا کمی ابری، افزایش وزش باد از بعد از ظهر با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۳) شهریور) کمی ابری، افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد از بعدازظهر پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۴ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین مراکز استان ها طی فردا و پس فردا پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا