محیط زیست

بارش بهاری و وقوع طوفان‌های لحظه‌ای همراه با صاعقه آسمان اصفهان را در بر می‌گیرد

مینا معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از وضعیت جوی نسبتاً پایدار امروز استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز استان صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد شدید تا شدید پیش بینی می شود. از فردا مجددا از نیمه غربی شرایط افزایش ابر و رگبار بهاری پیش بینی می شود. به تدریج برخی مناطق دیگر را نیز پوشش خواهد داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این شرایط افزایش سرعت باد و وزش باد شدید برای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان پیش بینی می شود.

وی درباره صدور اخطاریه زرد رنگ هوا با ورود سامانه همرفتی ناپایدار، رطوبت کم و اوج فعالیت همراه با وزش باد از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۹ دی گفت. اردیبهشت وی در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار لحظه ای، رگبار بهاری، آلودگی مه در اواخر وقت و اوایل روز، بارش موقت تگرگ در مناطق مستعد، رعد و برق و رعد و برق پیش بینی می شود.

معتمدی گفت: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویآنارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، فرودگاه اصفهان، خمینی شهر، خوانسار، خوروبیابانکشاهین شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نایین، نجف آباد، مورچه تو خوردینطنز، گلپایگان، کهپایه، کبوترآبادکاشان، متنشهرضا، فلورجان، مبارکه، مهاباد، نایین و… نسخه تحت تأثیر سیستم قرار می گیرد.

وی بیان کرد: احتمال جاری شدن رواناب و اختلال در تردد، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه ها و جاده ها، آبگرفتگی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و کشاورزی از جمله خطرات است. از این سیستم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر رودخانه ها و آبراه های فصلی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی اجرایی و امدادی. و توصیه می‌شود دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها پاکسازی شود و اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی انجام شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتیگراد و کمینه دما به ۱۵ درجه خواهد رسید. فردا صبح.

معتمدی خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای شش درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا