محیط زیست

بارش در ۱۱ استان کشور شدت می‌گیرد / پیش‌بینی وزش باد شدید طی ۳ روز آینده

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در نوار شمالی کشور، استان های واقع در دامنه های البرز و زاگرس مرکزی، بخش هایی از مرکز کشور، ارتفاعات کرمان، یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و در بلوچستان رشد ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد در برخی ساعات گرد و غبار و تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش ها امروز در استان های زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال سمنان و جنوب گرگان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: شنبه و یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز، دامنه های مرکزی زاگرس، بخش هایی از مرکز کشور، ارتفاعات. در استان‌های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان و ارتفاعات استان های مازندران، سمنان، البرز و تهران در بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد شدید و روز سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز. بارش مرکزی و پراکنده پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی سه روز آینده در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز کشور، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و برخی نقاط جنوب شرق وزش باد شدید خواهد بود. کشور است و احتمال خیزش گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت وجود دارد. هوا دور از انتظار نیست، همچنین امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: وضعیت جوی فعلی اهواز به عنوان گرم ترین پایتخت کشور صاف با مه صبحگاهی و وزش باد با احتمال افزایش رطوبت و بارش برف با حداکثر ممکن است. دمای ۴۷ درجه سانتیگراد مرکز استان تا روز سه شنبه به ۴۹ درجه سانتیگراد می رسد.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت فعلی آسمان تهران کمی ابری تا ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید، در برخی ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک با حداکثر ۳۵ و حداقل ۲۲ درجه سانتیگراد که حداکثر است. دمای این مرکز دمای استان تا روز سه شنبه به ۳۶ درجه سانتیگراد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان در اواسط روز صاف، افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی وزش باد و گرد و خاک، گاهی رگبار و رعد و برق با حداکثر ۳۵ و حداقل ۱۹ درجه سانتی گراد و در شنبه، صاف، در وسط روز. ابر همراه با وزش باد، گاهی وزش باد و گرد و خاک و احتمال رگبار و رعد و برق با حداکثر ۳۴ و حداقل ۲۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا