محیط زیست

بارش در ۹ استان کشور شدت خواهد داشت / وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی کشور

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: طی پنج روز آینده با گذر موج های تراز متوسط ​​جوی از نیمه شمالی کشور، امروز و فردا در … استان های واقع در شمال غرب، برخی نقاط غرب، نواحی مرکزی و در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و رگبار تگرگ رخ می دهد. در برخی مکان ها.

وی افزود: شدت بارش در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان و ارتفاعات و دامنه های استان های قزوین، البرز و تهران خواهد بود و در این مدت در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر. ، رشد ابرهای همرفتی و رگبارهای پراکنده همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: پنج شنبه و جمعه در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش هایی از شمال شرق کشور، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش هایی از شمال شرق کشور، در حال انجام است. در برخی ساعات، به ویژه در بعد از ظهر و ساعات اولیه. در شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: بارش باران و وزش باد روز شنبه در شمال کشور، ارتفاعات و دامنه های البرز و نواحی مرکزی، طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و از پنجشنبه تا شنبه در برخی مناطق جنوب کشور، در برخی مناطق وزش باد شدید از ساعات وزش باد و باعث خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می شود. همچنین از پنجشنبه تا شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز موجی پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان کمی ابری، بتدریج ابری، از بعدازظهر رگبار باران و گاهی وزش باد شدید با حداکثر ۳۲ و حداقل ۱۵ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید و در برخی نقاط رگبار باران با حداکثر ۳۰ و حداقل ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا