اخبار اقتصاد ایران

بارش های به هنگام در گیلان  به مدیریت منابع آب کمک می‌کند

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه بارندگی ها به موقع است اردیبهشت ماه باعث صرفه جویی در مصرف آب سد می شود، گفت: امیدواریم این صرفه جویی به حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

ایران تحلیل ، امروز وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به گذشت یک هفته از رهاسازی آب سد سفیدرود اظهار داشت: آبیاری قنوات کشاورزی بر اساس تقویم کشاورزی از ۱۷ اردیبهشت ماه در حال انجام است و کشاورزان همکاری لازم را با عوامل اجرایی حوزه مدیریت منابع آب دارند.

وی با بیان اینکه بارندگی های هفته گذشته به صرفه جویی در مصرف آب سد کمک کرد، تصریح کرد: از محل این بارندگی ها حدود ۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره داشتیم که عدد خوبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به پیش بینی بارندگی خوب در روزهای آینده تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی کنیم تا بخشی از کمبود آب در سال زراعی جاری جبران شود.

خرمی ذخیره سد سفیدرود در این لحظه را ۷۰۰ میلیون مترمکعب برشمرد و خاطرنشان کرد: آبیاری کانال های شبکه سد طبق برنامه ادامه دارد تا کشاورزان بتوانند شالیزارها را نشاء کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی رهاسازی و آبیاری قنوات بر اساس تقویم کشاورزی ادامه دارد و تغییر زمانی ایجاد نمی شود، یادآور شد: در هر بارندگی تا حد امکان از دبی کانال کاسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا