ترندهای روز

بازارگرمی مشکوک همستر، ایرانی‌ها را نگران کرد!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

به ندرت کسی را خواهید دید که در بازی پر سر و صدا تلگرام همستر کمبت موضعی نداشته باشد. برخی آن را اتلاف وقت و انرژی می دانند و معتقدند رویای تبدیل سکه های مجازی به پول واقعی برای همیشه یک رویا باقی می ماند و برخی دیگر با علاقه این بازی را دنبال می کنند و می گویند که چگونه چنین اتفاقی برای NatCoin افتاده است. آیا برای همستر کار نمی کند؟

در واقع چیزی که باعث می‌شود مردم همستر کامبت را به عنوان یک بازی تلگرامی دوست داشته باشند، سابقه فهرست شدن Natcoin در صرافی‌ها و تبدیل سکه‌های مجازی آن بازی به پول است. اگرچه Hamster بازی پیچیده تری نسبت به NatCoin به حساب می آید، اما شباهت های این دو پروژه مانند قرار گرفتن در شبکه بلاک چین TON و پیروی از روش Play to Earn، دست اندرکاران این بازی را به آینده آن امیدوار کرده است.

عرضه این سکه در ۲۸ ژوئن در بازار قبل از راه اندازی صرافی ارز دیجیتال KuCoin، امید طرفداران همستر کمبت را بیش از پیش روشن کرده است. قیمت اعلام شده توسط این صرافی در بازار پیش از عرضه بازی Hamster Combat با علامت اختصاری HMSTR 0.001 دلار است. یعنی ۱۰۰ دلار در هر میلیون.

صرافی ارز دیجیتال Gate.io قبل از کوکوین، HMSTR را در بازار پیش از عرضه خود درج کرده بود و قیمت این سکه در این بازار متغیر بود و به ۰.۰۳ دلار رسید.

بیش از ۱۰۰ میلیون طرفدار یک بازی ساده

تخمین تعداد دقیق کاربران درگیر در این بازی تلگرامی کار ساده ای نیست. اما برخی با بررسی داده های موجود تعداد این بازیکنان را بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تخمین زده اند. برخی دیگر تعداد بازیکنان را حدود ۶۰ میلیون تخمین می زنند. دلیل تفاوت فاحش این اعداد، تعداد اکانت های جعلی است که توسط بازیکنان واقعی ایجاد نشده اند.

در این بازی ساده، تنها ضربه زدن روی تلفن همراه دلیلی برای گرفتن سکه بیشتر نیست. در واقع روش های مختلفی برای کسب سکه موثرتر از ضربه زدن روی صفحه گوشی وجود دارد و به نظر می رسد طراحان این بازی با ارائه این روش ها سعی کرده اند کاربران را بیشتر با این بازی درگیر کنند. سود ساعتی که با خرید کارت های مختلف افزایش می یابد یکی از این روش هاست.

برای از دست ندادن سکه ها از این امکان، بازیکنان باید هر سه ساعت یک بار از بازی خود بازدید کرده و آن سکه ها را دریافت کنند. برخی حدس می زنند که رقم سود ساعتی هر کاربر حتی بر درآمد نهایی این بازی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین روزانه کدهای مورس اعلام می شود که با وارد کردن آنها یک میلیون سکه به کاربر تعلق می گیرد. علاوه بر اینها هر روز سه کارت نیز اعلام می شود که در صورت دریافت این کارت ها پنج میلیون سکه به بازیکنان تعلق می گیرد.

نگاهی به صرافی هایی که HMSTR را ارائه می دهند

چیزی که اعتماد عمومی را در مورد NatCoin جلب کرد، فهرست شدن آن در صرافی ارز دیجیتال Binance بود. این صرافی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر تراکنش های روزانه است. در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴، CoinMarketCap این صرافی را با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۷.۴ میلیارد دلار در رتبه اول قرار داد. با این نظرات، خوب است نگاهی به دو صرافی بیندازیم که HMSTR را در پیش از IPO خود فهرست کرده اند.

صرافی ارز دیجیتال Gate.io در حال حاضر در بین ۲۰ صرافی برتر ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه قرار دارد. این صرافی که کار خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در پکن چین قرار دارد، تاکنون درگیر هیچ دعوای بزرگی نبوده است.

اگرچه صاحبان این صرافی ادعا می‌کنند که فعالیت‌های آنها با قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و قوانین شناخت مشتری (KYC) مطابقت دارد، اما از ارائه خدمات به کاربران در ایالات متحده، کانادا و ژاپن منع شده‌اند، زیرا آنها مجوز بهره برداری دریافت نکرده است. کشور هیچ فعالیتی ندارد.

با وجود اینکه کوکوین از نظر رتبه بندی حجم تراکنش روزانه جایگاه بهتری نسبت به Gate.io دارد و مانند Gate.io در بین ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال قرار دارد، اما مجوز فعالیت در کشور خاصی را ندارد. این صرافی نیز ادعای مشابهی با Gate.io دارد و می‌گوید که فعالیت‌هایش با AML و KYC مطابقت دارد، اما به دلیل عدم کسب مجوزهای لازم نمی‌تواند در ایالات متحده فعالیت کند. این صرافی که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، مقر آن در سیشل (مجمع الجزایری در اقیانوس هند) است و مانند Gate.io، هرگز درگیر یک دعوی بزرگ نبوده است.

بازار پیش فروش و مسئولیت صاحبان همستر

فهرست کردن توکن ها در IEO با فهرست کردن آنها در صرافی متفاوت است. این معمولاً برای جذب سرمایه از طریق فروش رمزی به سرمایه گذاران جدید انجام می شود. این امر از طریق همکاری صرافی ارز دیجیتال با صاحبان پروژه اتفاق می افتد. صرافی یک لیست سفید از سرمایه گذاران مجاز به خرید ایجاد می کند، سپس سرمایه گذاران وجوه خود را به صرافی واریز می کنند و در نهایت در تاریخ و زمان مشخص شده، توکن ها با قیمت از پیش تعیین شده به سرمایه گذاران لیست سفید فروخته می شوند.

پس از تکمیل IEO، توکن ها در صرافی فهرست شده و برای تجارت عمومی در دسترس خواهند بود. IEO ها بیشتر برای سرمایه گذاران جدید طراحی شده اند و دارندگان نمی توانند توکن های خود را بفروشند. با این حال، استثنائاتی وجود دارد، و گاهی اوقات برخی از IEO ها مرحله ای برای تجارت آزاد دارند که دارندگان توکن موجود نیز می توانند در آن بفروشند.

بررسی شرایط پیش از راه اندازی در صرافی Gate.io نشان می دهد که جایی برای فروش دارایی های کسانی که در حال حاضر مالک HMSTR هستند وجود ندارد و این تنها برای جذب سرمایه گذاران جدید است. صرافی Kocoin هنوز اطلاعات رسمی در مورد شرایط پیش از انتشار HMSTR اعلام نکرده است، اما به نظر می رسد IEO در این صرافی راهی برای فروش HMSTR به دارندگان فعلی خود ندارد و کوکوین نیز برای جذب جدید این کار را انجام داده است. سرمایه گذاران.

به نظر می رسد صاحبان همستر باید منتظر بمانند و ببینند که آیا وعده درج این همستر که به پایان تیرماه و ابتدای مرداد ماه موکول شده است، محقق خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا