بازاریابی و روابطعمومی ۲ بازوی مکمل در تحقق اهداف هستند

علی ابدالی با اعلام آغاز اجرای سامانه جامع بازاریابی در بانک سینا گفت: بازاریابی رسالت همه کارکنان است و هر واحد باید با نگاه به وظایف خود از منظر تجاری نقش موثری در جذب مشتری و بهبود خدمات داشته باشد.
ابدالی به لزوم وجود چنین سامانه ای در ساختار بانک سینا اشاره کرد و گفت: سامانه جامع بازاریابی که در بانک وجود نداشت طراحی و اجرا شد.
وی افزود: دو موضوع کلیدی که باید در بانک سینا تقویت شود مستندسازی و تحلیل است. این دو عامل نقش مهمی در بهبود تصمیم گیری ها و توسعه فعالیت های بازاریابی دارند.
ابدالی به هم افزایی واحدهای بازاریابی و روابط عمومی اشاره کرد و افزود: این دو واحد اگرچه وظایف متفاوتی دارند، اما جهت گیری مشترکی دارند. روابط عمومی وظیفه دارد تصویری مثبت از بانک در ذهن مردم و مشتریان ایجاد کند و راه را برای بازاریابی هموار کند. بازاریابی نیز باید از این کانال برای ارائه و فروش خدمات و محصولات استفاده کند.
مدیرعامل بانک سینا گفت: بازاریابی و روابط عمومی هر دو علم هستند اما موفقیت نیازمند هنر تعامل و شناخت صحیح مخاطبان است. بازاریابی یک علم و یک هنر است. علم دانش و فن کاربرد.
وی در ادامه به روند ظهور بازاریابی در سیستم بانکی کشور اشاره کرد و توضیح داد: از دهه ۸۰ در بانک ها بخش بازاریابی وجود داشته است. ابتدا به بانک های خصوصی و سپس به بانک های دولتی و بانک های بزرگ در دهه ۱۹۹۰ گسترش یافت.
مدیرعامل بانک سینا در خاتمه تصریح کرد: سیستم جامع بازاریابی مانند فانوس در دریا باید جهت شعب را روشن کند، اهداف را تعیین کند و کارکنان را قادر سازد تا با کمترین هزینه به حداکثر اثربخشی دست یابند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی و بازاریابی نیز باید نقش اصلی خود را در مناطق و صنایع ایفا کنند.
لازم به ذکر است در روزهای دهم و یازدهم اولین همایش مشترک روسای بخش بازاریابی و روابط عمومی بانک سینا با حضور اعضای هیات مدیره، هیات مدیره و جمعی از مدیران و روسای ادارات برگزار شد. آبان ماه در تهران برگزار می شود.










