بانک و بیمه

بازار ارزنده است اما…| حباب در صندوق‌های طلا

سومیا شورابی; بازار: بازار هفته متعادلی را پشت سر گذاشت و اخبار خوب پتروشیمی تاثیر چندانی نداشت، در حالی که بیشترین ارزش معاملات را در حوزه مواد شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو شاهد بودیم.

همچنین بیشترین ورودی پول واقعی مربوط به گروه مواد شیمیایی و بیشترین خروجی پول واقعی مربوط به گروه فلزات اساسی بوده است.

در هفته اول مردادماه به دلیل عدم حضور رهبران کلیدی بازار برای برگزاری جلسه، بازار ضعیفی را تجربه کردیم، میانگین ارزش معاملات خرد نسبت به هفته قبل ۱۱ درصد افزایش، شاخص کل ۱.۲ درصد کاهش و شاخص هم وزن ۱.۴ درصد کاهش یافت.

لازم به ذکر است در هفته معاملاتی گذشته ۷۶ درصد از بخش ها و ۶۷ درصد نمادها با کاهش ارزش مواجه شدند. عمده‌ترین بازده‌های منفی بر صنعت کارگزاری‌های مالی و ارزی، فرآورده‌های نفتی و محصولات چرمی، اما صنایع چاپ، مخابرات و ماشین‌آلات تاثیر گذاشت. و تجهیزات بیشترین بازدهی را داشتند.

می توان گفت که نسبت قیمت به درآمد بازار به پایین ترین سطح خود از زمان خروج ترامپ از برجام رسیده است. در واقع ارزش شرکت ها تنها ۱.۵ برابر درآمد سالانه آنهاست که نشان دهنده ارزش بازار در این مقطع زمانی است.

اما همانطور که می دانید ارزش گذاری به تنهایی باعث رشد بازار در کوتاه مدت نمی شود، بلکه بازارها در نهایت در شرایط مناسب به قیمت واقعی خود خواهند رسید.

شرایط مناسب برای دستیابی به این هدف را می توان به شرح زیر بیان کرد:

سیاستگذاری صحیح و مناسب توسط نظام حاکمیتی، دولت و بانک مرکزی که در نهایت منجر به بهبود شرایط کشور و به ویژه بازار سرمایه خواهد شد.

و پس از این اتفاق، اعتماد سهامداران برگشت و روند عادی در بازار مسیر خود را طی کرد.

حباب صندوق طلا

صندوق های طلای قابل معامله در بورس در حال حاضر حباب جمع آوری دارند. این صندوق ها همیشه یکی از گزینه های مناسب، نقدشونده و بدون کارمزد برای سرمایه گذاران در هنگام افزایش انتظارات تورمی هستند. بنابراین بسیاری از افرادی که در بازار سرمایه فعال هستند در صندوق های دلاری سرمایه گذاری نمی کنند.

طلا به عنوان یک بازار هوشمند، همیشه از بحران ها و رویدادهای آینده استقبال می کند و به همین دلیل بازار پیشرو محسوب می شود، به شرطی که دارایی های مبتنی بر طلا حباب های خیلی بالایی نداشته باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا