اخبار بورس

بازار به خاورمیانه چشم دوخته است

کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش ذخایر نفت خام آمریکا؛

قیمت نفت برنت تا ساعت ۶۴۰ به وقت گرینویچ با ۵۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۵۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از آن که داده های صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار افزایش یافته، کاهش یافت. با این حال، پس از ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان، بازار همچنان بر تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه متمرکز شد.

قیمت نفت برنت تا ساعت ۶۴۰ به وقت گرینویچ با ۵۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۵۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در دو جلسه قبل در هفته جاری افزایش یافته بود.

تحلیلگران ING روز چهارشنبه گفتند: “بازار همچنان منتظر پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران است.”

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت بلینکن مذاکرات طولانی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر رهبران ارشد این کشور داشته و از آنها خواسته است که کمک های بشردوستانه بیشتری به غزه ارسال کنند.

اسرائیل همچنین روز سه شنبه تایید کرد که هاشم صفی الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، رهبر فقید حزب الله را که ماه گذشته در حمله اسرائیل به گروه شبه نظامی لبنانی کشته شد، کشته است.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IG گفت: «شرکت کنندگان بازار در یک درگیری طولانی مدت در خاورمیانه قیمت گذاری می کنند و توافق آتش بس ممکن است متوقف شود.

ییپ افزود: اقدامات محرک اخیر چین می تواند منجر به تثبیت موفقیت آمیز شرایط یا حتی بهبود پایدارتر شود که می تواند تأثیر مثبتی بر تقاضای نفت داشته باشد.

در همین حال، طبق داده‌های منابع بازار با استناد به داده‌های موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱.۶۴ میلیون بشکه افزایش یافت که فشار بیشتری بر قیمت‌ها وارد کرد. تحلیلگران رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخایر نفت خام ۳۰۰۰۰۰ بشکه افزایش خواهد یافت.

قرار است داده های رسمی موجودی نفت دولت آمریکا در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر شود.

جیم ریتربوش از Ritterbusch & Partners در فلوریدا در یادداشتی گفت: «از آنجایی که قیمت نفت از فروش بیش از حد به خرید بیش از حد در دوره های زمانی کوتاه در نوسان است، حفظ موقعیت در هر دو طرف بازار می تواند دشوار باشد.

گلدمن ساکس روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار دارد قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ به طور متوسط ​​۷۶ دلار در هر بشکه بر اساس میانگین مازاد نفت خام و ظرفیت مازاد تولیدکنندگان اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش روسیه می شود، باشد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا