اخبار بورس

بازار جذاب جوان‌ترین پلیمر صنعتی در کشور/ در پتروشیمی ارغوان گستر ایلام مشکل خوراک نداریم

مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام:

مدیرعامل پتروشیمی ارغوان گستر ایلام گفت: اگر ظرف یکی دو ماه آینده به ظرفیت برسیم، PP اولین پلی پروپیلنی خواهد بود که در خلیج فارس به بهره برداری می رسد. این پلیمر بازار جذاب و حاشیه سود خوبی دارد.

وحید نامنیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در گفتگو با افق میهنتوضیح داد: یکسری مشکلات رایج وجود دارد که همه پتروشیمی ها از آن رنج می برند. همه پتروشیمی ها از نظر نقدینگی و تامین مالی، مشکلات مالی، حفاظت از داده ها، واردات، ثبت سفارش و… مشکل دارند، به خصوص برای شرکت هایی که در مناطق ویژه اقتصادی حضور ندارند، این مشکلات برایشان سخت تر است.

وی افزود: تغییرات هفتگی ضوابط ارزی، وارداتی و … ما را به طور مرتب تحت فشار قرار می دهد مسائل نیروی انسانی، استخدام، پروژه ها و اخراج کارکنان پروژه ها توسط پیمانکاران از مشکلات رایجی است که همه دارند.

نامنیک گفت: در پتروشیمی ارغوان گستر ایلام مشکلی با خوراک نداریم. از آنجایی که پروژه ما تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ایلام است، بخش زیادی از خوراک مورد نیاز را از پتروشیمی ایلام تامین می کنیم. امیدواریم پروژه ما در چند ماه آینده به بهره برداری برسد و بتوانیم ارزش افزوده خوبی برای تکمیل زنجیره ارزش در الفین ایلام و بازدهی خوبی برای سهامداران پترول و هلدینگ خلیج فارس به دست آوریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام ادامه داد: PP جوان ترین پلیمر صنعتی تولید شده در کشورمان و پرطرفدارترین پلیمر صنعتی است. این تنها پلیمر تولید داخل است که در کشور مفقود شده و وارد می شود. صادرات PP در کشور ممنوع است. کمبود آن به وضوح در کشور احساس می شود. ما ۴۰۰۰۰۰ تن تولید PP را کم داریم. امیدواریم با معرفی ارغوان گستر ایلام بخشی از این کمبود برطرف شود. پیش بینی ما این است که با تولید PP بتوانیم ظرفیت اسمی را از ۱۵۰۰۰۰ تن به ۱۸۰۰۰۰ تن برسانیم.

امیدواریم با آوردن C3+ و C2+ از عسلویه و گچساران این کمبود را برطرف کنیم. وقتی ظرف یکی دو ماه آینده به ظرفیت برسیم، PP اولین پلی پروپیلنی خواهد بود که در خلیج فارس استفاده می شود. این پلیمر بازار جذاب و حاشیه سود خوبی دارد. PP از نظر حاشیه سود نسبت به سایر پلیمرها شرایط بهتری دارد و تقاضای بالایی در بازار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا