اخبار بورس

بازار خودرو و طلا عملکرد مشابهی را خواهند داشت

فشرده سازی بهار رشد بازار سرمایه;

این امکان وجود دارد که حباب در بخش سکه تا حدودی کوچکتر شود و بازده سکه در واقع کمتر از بازده شمش طلا و بازده دلار باشد.

بازار خودرو و طلا به طور مشابه توسعه خواهند یافت

«اخبار بورسا»:

احسان مدنی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیل وی در خصوص توسعه بازار سرمایه تا پایان سال جاری گفت: بازار خودرو و دلار با روندی خفیف و همچنان رو به افزایش روندی مشابه خواهند داشت و بعید نمی دانم قیمت دلار تمام شود. قبل از پایان سال به ۶۰۰۰۰ تومان رسید اما; فکر کنم حدود ۵۶۰۰۰ تا ۵۷۰۰۰ تومن بشه. در نتیجه بازار خودرو شاهد افزایش قیمت بین ۵ تا ۱۰ درصدی بازار خواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد بازار طلا نیز باید بگویم که عملکردی مشابه بازار دلار خواهد داشت و احتمالا با توجه به اخبار مربوط به واردات شمش طلا، توسعه ضعیف تری را نشان خواهد داد. ممکن است مقدار در قسمت سکه حبابی کمی کمتر شود و در واقع بازدهی سکه کمتر از بازدهی میله و بازدهی دلار باشد.

من در واقع برای بازار سرمایه اینطور فکر می کنم اسفند پشت سر گذاشتن خوبی ها و معمولاً به روش سنتی از مرکز اسفند تا آخر فروردین بازار همیشه خوب بوده است. حالا امیدوارم این اتفاق دوباره بیفتد و چون بازار با توجه به این جنبه های منفی که اخیرا با آن مواجه شده است واقعا جذاب است و احتمال رشد آن بسیار بیشتر است. پس شاید بازار بهمن خیلی خوب نیست، اما به احتمال بسیار زیاد بازار در اسفند مثبت خواهد شد و احتمالا حداقل به سقف قبلی خواهد رسید.

احسان مدنی بخش‌هایی را که پتانسیل پیشرو شدن در پایان سال مالی را دارند، عنوان کرد: صنایع تک سهامی یا شرکت‌هایی که درصد تجدید ارزیابی بالایی دارند، احتمالاً پیشرو خواهند بود. مثلاً بحث ذوب آهن مطرح است؛ ۶۰۰ تومان با توجه به افزایش سرمایه برنامه ریزی شده، هدف معقولی است. حداقل بازدهی ۳۰ تا ۵۰ درصد برای سهامی که مجدداً رتبه بندی می شوند، انتظار می رود.

وی ادامه داد: در مورد صنعتی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، معتقدم گروه پالایشی بر اساس گزارش منتشر شده توسط «شتران» و «شبندر» وضعیت بدی ندارد. به این معنا که می توانند خود را بالا بکشند. من روی گروه فلزی مثبت هستم و در مجموع سهام های شاخص ساز می توانند این بار رشد خوبی از خود نشان دهند و کل بازار را به سمت روند صعودی سوق دهند.

این کارشناس اتفاقات اخیر در بازار سرمایه را اینگونه ارزیابی کرد: اخبار منتشر شده در مورد پالایشگاه ها چند روزی بود که بازار رکود داشت و پس از آن پالایشگاه ها رونق گرفتند، اما; کل بازار منفی بود. با توجه به اینکه در اکثر بازارها تورم داریم و قیمت ها به جز بازار سرمایه بسیار شدید در حال افزایش است. این فنر فشرده خواهد شد و به نظر من این فنر یک جایی سقوط شدیدی خواهد داشت و بازار سرمایه رشد بسیار خوبی را شاهد خواهد بود.

طبق تحلیلی که حدود هفت تا هشت ماه پیش انجام دادیم و بازار طبق فرآیند سود پیش بینی شده، سودی حدود یک و نیم درصد برای کل بازار داشت که در واقع رقمی در حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیارد دلار است. ارزش بازار . در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد می توانند به همان محدوده ارزشی رشد کنند. اکنون دقیقاً برای سال ۱۴۰۳ می دانیم: اگر واقعاً سود شرکت را ۲۵-۳۰٪ به عنوان یک قاعده کلی فرض کنیم، بازار سرمایه در سال آینده فضای بیشتری برای رشد دارد. خدا میدونه امسال تا کی اینجوری کنترل میشه ولی من از وسط فکر میکنم اسفند قطعا در آینده بازار بهتری خواهیم داشت.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا