طلا و ارز

بازار سکه تحت فشار دو جناح کاهشی/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۳







قیمت دلار و سکه در معاملات نقدی روز گذشته کاهش یافت و قیمت جهانی طلا روند نزولی را آغاز کرد، بنابراین بازار سکه تحت تاثیر دو روند نزولی قرار گرفت.



به گزارش ایران تحلیل، با توجه به نوسانات نرخ ارز در معاملات نقدی روز چهارشنبه، قدرت رویه صعودی بازار سکه کاهش یافت و فلز زرد داخلی تغییر فاز داد. به این ترتیب سکه امامی که روز سه شنبه از مرز ۴۱ میلیون تومان عبور کرد; دیروز پایین اومد

با سست شدن زمین، بازار ارز زیر پای مجموعه داران سکه خالی شد و فلز گرانبهای داخلی با افت حدود ۶۵۰ هزار تومانی تا مرز ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سقوط کرد. شایان ذکر است کاهش قیمت سکه در عصر چهارشنبه ادامه داشت و تعداد کمی از مردم در بازار شب در موقعیت خرید قرار گرفتند.

روند نزولی نرخ ارز و سکه به شرایطی برمی گردد که در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، اخبار مبنی بر احتمال نامزدی چهره های سرشناس برای ریاست جمهوری روز به روز داغ می شود و عده ای این شایعه را تکذیب می کنند. نامزدی و دیگران نه.

در شرایط کنونی قیمت جهانی طلا روند نزولی به خود گرفته و بامداد امروز با افت تقریباً ۷ دلاری در محدوده ۲۳۳۴ دلار فروخته شد. تکنسین های بازار می گویند که خط مقاومت ۲۳۵۰ دلار و خط حمایت ۲۳۲۰ دلار در حال حاضر برای اونس مهم هستند.

همچنین برای معامله گران سکه، سطح مقاومت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسیار مهم است و در صورت تثبیت آن در بالای این محدوده، احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان وجود دارد. از طرفی بازه بین ۴۰ تا ۲۰۰۰۰۰ تومان برای کسر کاهش اهمیت دارد. به گفته کارشناسان فنی، در صورت انحراف سکه از این محدوده، احتمال افت تا ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان زیاد است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا