ارزهای دیجیتال

بازار صندوق‌های ETF بیت کوین به ۶۲ میلیارد دلار می‌رسند؟

به گزارش ایران تحلیل:






یکی از بزرگترین موسسات مالی جهان، JPMorgan، نسبت به آینده ETF های بیت کوین ابراز نگرانی کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، جی پی مورگان پیش بینی می کند که حجم واقعی بازار صندوق های بیت کوین در دو تا سه سال آینده به ۶۲ میلیارد دلار برسد. این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که علاقه و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله در مبادلات ارزهای دیجیتال، به‌ویژه از زمان راه‌اندازی آن‌ها در دو ماه پیش، افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل ETF های بیت کوین در مقابل طلا

تجزیه و تحلیل جی پی مورگان به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، بررسی کرد که آیا صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین می توانند جایگزینی برای طلا در پرتفوی سرمایه گذاران باشند یا خیر. اگرچه این بانک از زمان راه‌اندازی خود، ۹.۳ میلیارد دلار را به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین ریخته است، اما همچنان محتاط است و پیامی متعادل‌تر از پیش‌بینی‌های بازار خوش‌بینانه‌تر دارد.

ارزیابی ریسک و انتظارات واقع بینانه

بانک مذکور همچنین تاکید کرد که در ارزیابی راهکارهای تخصیص سرمایه باید ریسک ها و نوسانات را در نظر گرفت. با توجه به نوسانات بالای بیت کوین، حدود ۳.۷ برابر طلا، به نظر غیرممکن به نظر می رسد که بیت کوین بتواند به طور واقع بینانه سرمایه گذاران را برای مقدار سرمایه ای که در پرتفوی خود دارند، جبران کند.

تاثیر بیت کوین در مقایسه با طلا

برای تخمین حجم ۶۲ میلیارد دلاری وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین، جی پی مورگان کل مقدار طلای موجود توسط سرمایه گذاران (۳.۳ تریلیون دلار) را در تعداد بیت کوین های موجود در بازار ضرب کرد و نسبت نوسان آنها به طلا (۳.۷) را تقسیم کرد. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که قیمت هر بیت کوین به ۴۵۰۰۰ دلار خواهد رسید که بسیار کمتر از قیمت فعلی بازار بیت کوین است که ۶۹۰۰۰ دلار است.

مقایسه با صندوق های معاملات طلا

با این حال، صندوق‌های طلای قابل مبادله همچنان در ایالات متحده با دارایی‌های حدود ۹۲ تریلیون دلار آمریکا تسلط دارند. با این حال، صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین در میان صندوق های کالایی در کشور جایگاه دوم را به خود اختصاص داده اند. این نشان می دهد که اهمیت ارزهای دیجیتال در بازارهای سرمایه گذاری به طور چشمگیری در حال افزایش است.

بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال

به طور کلی، این بررسی JPMorgan نشان می دهد که چگونه استراتژی های سرمایه گذاری بیت کوین باید با در نظر گرفتن عوامل خطر و پویایی بازار در نظر گرفته شود.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا