بازار لوازم خانگی زمینگیر شد
بازار لوازم خانگی چند سال است که رونق نمی گیرد و در رکود بوده است. تقاضا برای لوازم خانگی بسیار کاهش یافته است. دلیل اصلی این امر کاهش شدید جبران مصرف کننده به دلیل رشد تورم و افزایش هزینه زندگی است.
مطابق با اخبار تجاری به عنوان شاخص بازرگانان (شاخ) خرداد ماه گزارش شده ؛ گزارش شده در گروه دستگاه و لوازم خانگی ، رکود عمیق در این بخش از صنعت کشور نشان می دهد.
طبق آمار ، این گروه به ۴.۳ رسیده است که این نشانگر رکود شدید فعالیت های صنعتی است. شاخص تولید محصول به ۰.۵ ، سفارشات جدید در ۱ کاهش یافته است و میزان استخدام پرسنل به ۴.۱ کاهش یافته است. اعدادی که نشان دهنده کاهش چشمگیر فعالیت در صنعت است. اگرچه سرعت و شاخص تحویل سفارشات ۱.۵ و بالاتر از حد رکود اقتصادی است ، اما این عمدتاً به دلیل عدم سفارش و ظرفیت آزاد خطوط تولید است و نمی توان آن را نشانه بهبود دانست.
موجودی مواد اولیه همچنین از بطری عرضه ۴.۱ خبر می دهد. این کاهش در لوازم خانگی به جایی رسیده است که برخی از فروشندگان بدون مراجعه به مشتری صحبت می کنند و تمایل به خرید کالاهای غیر ضروری ، به ویژه لوازم خانگی ، به شدت کاهش یافته است ، و بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند به جای خرید کالاهای جدید ، لوازم خانگی قدیمی خود را تعمیر کنند ، اینها Akbar Pazki هستند.
رکود ۱۰۰ ٪ در بازار تجهیزات خانگی
اکبر پاززی ، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ، گزارش هایی راجع به رکود بی سابقه در بازار تجهیزات خانگی گزارش می دهد و گفت که تقاضا برای لوازم خانگی اکنون تقریباً صفر است. مردم به دلیل کاهش شدید در خرید قدرت با تعمیر تجهیزات خانه تعمیر شدند. اگر حدود ۵ تا ۵ ٪ از افرادی که در سالهای اخیر به دنبال لوازم خانگی هستند ، امروز تعداد زیادی کاهش یافته و بازار در رکود کامل رکود دارد. Pazzi تأکید می کند: بسیاری از این پرچم ها به دلیل عدم فروش با چک ها روبرو شده اند. این نه تنها باعث عیب یابی شد ، بلکه کل زنجیره تأمین را نیز مختل و توزیع کرد. تولید کننده متعهد به مواد اولیه و بانک است ، اما کالاهای تولید شده در انبار اقامت دارند و نمی فروشند.
بورس اوراق بهادار و بازارهای رایگان از تولید جلوگیری می کند
به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی ، مواد اولیه مانند فولاد ، مس ، آلومینیوم و مواد شیمیایی فقط از طریق بورس سهام یا بازارهای رایگان و با استفاده از پول نقد به تولید کنندگان در دسترس هستند: در سایر کشورها ، دولت ها مواد اولیه را به تولید کنندگان اعتبار می دهند ، به طوری که چرخه تولید متوقف می شود. پاوکی ، یکی از مشکلات اصلی این صنعت ، گفت که فقدان صادرات فقدان صادرات است و ادامه دارد: اگرچه تولید لوازم خانگی در شش تا هفت سال گذشته حداقل ۲ ٪ افزایش یافته است ، اما صادرات هنوز نزدیک به صفر است. صادرات می تواند به تولیدکنندگان در فروش کمک کند و فشار را در بازار داخلی کاهش داده و فشار را کاهش دهد ، اما متأسفانه در حال حاضر راهی وجود ندارد.
فرزندان
وی گفت: “تولید کنندگان برای جلوگیری از متوقف شدن خط تولید ، یک ژنراتور خریداری کردند ، اما اکنون آنها در ارائه دیزل مشکل دارند.” بسیاری از کارخانه ها میلیاردها دلار برای خرید دستگاه هزینه کرده اند ، اما سوخت کافی برای شروع آنها ندارند.
پاوکی توضیح می دهد که از ظرفیت انرژی خورشیدی در شهرهای صنعتی باید برای توضیح استفاده شود: کشورهای بزرگی برای نصب جمع کننده های خورشیدی در تهران به مشهاد وجود دارد. با استفاده از فاضلاب صنعتی ، پالایشگاه می تواند برای ایجاد مناطق سبز و تولید پایدار تنظیم شود. وی از نوسانات و تأخیرهای نرخ ارز در ارز صادراتی انتقاد می کند و گفت: اگرچه ارز انحصار یک گام مثبت بود ، اما تولید کننده باید ماه ها منتظر بماند تا ارز که باعث افزایش هزینه ها می شود ، بر نرخ انتقال و اختلال در برنامه ریزی تولید تأثیر می گذارد.
بازار مارک های خارجی
پازوکی اضافه کرد: نوسانات دوره مبادله باعث افزایش هزینه های گمرک ، حمل و نقل ، ذخیره سازی و ظروف شده است. این هزینه های متغیر باعث افزایش قیمت تمام شده و در نتیجه ، تولید کننده نمی تواند در بازار صادرات رقابت کند. وی وضعیت نقدینگی را نگران کننده می داند و می گوید: “بسیاری از آنها در اردوگاه های تولید کنندگان در حال حاضر به این دلیل هستند که خرید مردم کاهش یافته و فروش متوقف شده است.” شبکه فروش با ۶۰۰۰ اتحادیه در کشور تحت فشار است. معاملات زنجیره ای همچنین به عاملی برای تضعیف فروش سنتی با تبلیغات گسترده تبدیل شده است. پاکی همچنان به وضعیت مارک های خارجی اشاره می کند: آنچه از مارک های خارجی در بازار دیده می شود توسط قاچاق انسان قاچاق شده است و هیچ کس پس از خدمت یا ضمانت رسمی ندارد. با این حال ، برخی از مصرف کنندگان آماده خرید آنها صرفاً به دلیل برند هستند.
کاهش فروش ۵ ٪
حسین شهرتانی ، عضو هیئت مدیره و خزانه دار اتحادیه ، همچنین در مورد وضعیت بازار هشدار می دهد: اگر روند ادامه یابد ، تولید کنندگان از بین می روند. کاهش فروش ۵ ٪ ، برق ثابت نهایی و خرابی برق ، رشد هزینه و ترس از آینده به زمین رسیده است. یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خانه تهران ، که به شرایط بسیار دشوار صنعت اشاره دارد ، “اعتماد” را توضیح می دهد: علیرغم تمام مشکلاتی که در طول سالها در صنعت لوازم خانگی دخیل بوده است (از ارز و نوسانات رسم تا برق) ، تولید کنندگان و سرمایه گذاران شخصی سعی می کنند چراغ های تولید را حفظ کنند ، تا بتوانند مهارت های خود را مدیریت کنند. خواهد شد
شرایط بحرانی ؛ خروج اجباری از بازار
شهریستان هشدار می دهد: اگر دولت هیچ گونه اقدامی انجام ندهد و هیچ استراتژی مؤثر برای حمایت از تولید را امکان پذیر نمی کند ، بسیاری از فعالان این صنعت با وجود آرزوی خود مجبور به ترک بازار هستند. هیچکدام از آنها با وجود سالها سرمایه گذاری و تلاش نمی خواهند از میدان خارج شوند ، اما وضعیت فعلی آنها را به حاشیه رانده است. وی گفت: “جریان شهرک های صنعتی در حال حاضر بیش از سه روز در هفته قطع می شود.” با این حال ، تولید کننده موظف است حقوق کارمندان ، تأمین اجتماعی و مالیات را بپردازد. هزینه تولید شگفت انگیز است و صنعت از این راه خارج نشده است.
انبارها پر می شوند
به گفته شهرتانی ، انباشت کالاها در اردوگاه ها و تولید طولانی تر فروش تحت فشار قرار می گیرد و ادامه می یابد: هزینه های ذخیره سازی ، خواب سرمایه ، هزینه های پول و افزایش فروش ، کل فشار مضاعف بر روی سازنده ، فروش متوقف شده و به طور مداوم کاهش می یابد.
وی با اشاره به تغییر مصرف کننده گفت: “پس از جنگ اخیر ، مردم بسیار ناامن شده اند.” آنها ترجیح می دهند اشیاء قدیمی خود را نگه دارند یا تعمیر کنند. اقدامات احتیاطی روزافزون خانواده ها نیز باعث می شود افراد با تخفیف و تبلیغات ترک کنند.
راه حل های فوری برای جلوگیری از سقوط
عضو اتحادیه لوازم خانگی بر لزوم اقدامات فوری برای طراحی سیاست تأکید می کند و گفت که باید تعدادی اقدامات فوری وجود داشته باشد: تولید کنندگان نباید قطع شوند ، معافیت های موقت مالیات و کمک های مالی برای واحدهای تولیدی ، کارخانه های کم هزینه برای حفظ چرخه تولید ارائه می شود. وی همچنان به تأکید بر این گفت: روابط دیپلماتیک و اتاق های بازرگانی باید برای صادرات صادرات و انتقال پول برای صادرکننده آسانتر شود.
آرامش ذهنی ؛ پیش نیاز برای تحریک تقاضا
شهرتانی بر این عقیده است که تولید کننده سیاسی بازسازی جامعه باید در جهت بازسازی به سمت حمایت از تولید حرکت کند و می گوید: “مردم باید اطمینان حاصل کنند که شرایط بحرانی ادامه نمی یابد زیرا این اعتماد می تواند الگوی خود را تغییر داده و ترمز بازار را آزاد کند.” در نهایت ، وی تأکید می کند که در حال حاضر فروش لوازم خانگی بیش از ۵ ٪ کاهش یافته است و فقط خریدهای لازم مانند خنک کننده یا جهیزیه انجام می شود. مصرف روزانه کاملاً متوقف شده و نوبت واقعی وجود ندارد.
منبع: اعتماد